Concretament, la proposta demana que es faci un estudi per “caracteritzar perfectament el trànsit que circula, tant pel que fa al volum i característiques dels vehicles com a la velocitat i distribució horària”. A partir d’aquí, s’aposta per “dissenyar i implementar, conjuntament amb l’Ajuntament del municipi, actuacions destinades a assegurar la circulació en condicions de seguretat”, explica el diputat Chakir El Homrani, veí de Granollers. El text també demana que el Servei Català de Trànsit adopti mesures “dissuasives” per als vehicles de gran tonatge que fan servir la C-59 per connectar amb l’Eix Transversal.
L’alcalde Pere Pladevall recorda que “les millores del pas de la C-59 pel municipi ja es van pactar en una recent reunió amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores. “Fins i tot ja han vingut els tècnics de carreteres a mirar possibles solucions”. “El divendres 1 de juliol ja vam estar junts mirant les possibles solucions a cada tram conflictiu i ara ells elaboraran una proposta”, assegura Pladevall.
FUTURA VARIANT
D’altra banda, la proposta de resolució de Junts pel Sí també insta el govern català a tirar endavant la redacció del projecte executiu per a la construcció de la futura variant de la C-59 a Sant Feliu, que passarà per l’oest del nucli urbà. A més, es demana “la previsió de la seva inclusió als pressupostos de la Generalitat quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin”, assegura El Homrani. La variant tindrà un cost estimat de 24 milions.
{{ comment.text }}