La C-59 manté un risc molt alt de sinistres entre Caldes i Moià

El tram de la C-59 entre Caldes i Moià manté un risc d’accidents molt alt. Tot i això, segons el darrer estudi EuroRAP, la sinistralitat ha baixat lleugerament: entre els anys 2012 i 2014 la mitjana d’accidents amb morts i/o ferits greus se situa en 5,33 l’any.


El 9 Nou
10/01/2016

En l’estudi de l’any passat (fet amb les dades de 2011, 2012 i 2013), la xifra era de 6,33. El volum de trànsit també ha anat a la baixa: dels 6.469 vehicles al dia del darrer treball als 6.736 que hi havia recollits a l’estudi publicat fa un any. En el conjunt de Catalunya, la C-59 entre Caldes i Moià se situa com la desena carretera més perillosa de tota la xarxa viària.

En el treball fet a partir de les dades d’accidents dels anys 2012, 2013 i 2014, encara no tenen repercussió les millores en la senyalització que el Departament de Territori i Sostenibilitat va aplicar fa tot just un any entre Caldes i Sant Feliu, un dels trams que havia registrat més accidents amb víctimes mortals i ferits greus en aquesta via. Aquests canvis anaven encaminats a reduir les topades frontals, sobretot al tram que té tres carrils, dos en sentit nord i un en sentit sud. Per això, es va col·locar una mitjana zebrada per separar els dos sentits de circulació que té una amplada de 60 centímetres i té elements rugosos que criden l’atenció dels conductors si els trepitgen. A més, en un tram de 200 metres es van col·locar balises de plàstic per fer encara més evident aquesta separació. La creació de la línia zebrada va comportar, de retruc, una reducció de l’amplada dels carrils de circulació que provoca que els vehicles redueixin la velocitat. A banda, es va modificar el final del carril addicional en direcció Sant Feliu donant preferència de pas als vehicles que circulen pel carril de la dreta, al revés del que passava fins aleshores. També es va instal·lar un radar del Servei Català del Trànsit.

L’alcalde de Sant Feliu, Pere Pladevall, es mostra satisfet dels resultats. “Des d’aleshores, no hem tingut cap altre accident mortal o greu”, ressalta. “Els canvis van venir arran de les nostres mobilitzacions”, afegeix. Al tram entre Caldes i Sant Feliu, Pladevall considera que encara caldria adoptar mesures en un punt que és un pas habitual de senglars que travessen de carretera i on, fa uns dies, hi va haver un accident quan un motorista va topar contra un porc que creuava. Per Pladevall, caldria habilitar un pas de fauna alternatiu que condueixi els senglars perquè no hagin passar pel mig.

ELS ALTRES TRAMS

Cara i creu en els altres dos trams de la C-59 que passen pel Vallès Oriental. Entre Mollet i Palau-solità i Plegamans (el Vallès Occidental), la via empitjora respecte a les xifres de l’estudi de l’any anterior. El darrer estudi EuroRAP fixa un risc moderat amb una mitjana de 2,67 accidents greus l’any en un tram de 6,1 quilòmetres i amb una mitjana de més de 37.000 vehicles diaris de pas. En canvi, entre Palau-solità i Caldes les xifres són més bones i el risc passa de ser alt a moderat. La mitjana d’accidents greus l’any se situa en 3 en un total de 7,4 quilòmetres que suporten el pas de més de 22.000 vehicles al dia de mitjana. Abans, era de 3,33 sinistres greus per any.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 880 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't