Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La C-60 recupera el volum de trànsit de l’any 2008

No només la C-17 ha guanyat volum circulatori. Segons les dades recollides a l’estudi EuroRAP, del RACC, l’any 2014 la circulació també va anar a l’alça en vies com la C-60, entre Granollers i Mataró. També a la C-35 o en alguns trams de la C-59.

  • El 9 Nou
  • 12/01/2016 | 7:00
  • 0

L’AUTOPISTA DE MATARÓ FREGA EL VOLUM DE TRÀNSIT DE 2008 En els darrers tres anys, la C-60, l’autopista que connecta Granollers amb Mataró, ha experimentat un notable increment del trànsit (vegeu gràfic de la pàgina 3). De fet, l’any 2014 aquesta via ràpida ja pràcticament va assolir el mateix volum circulatori que tenia l’any 2008, just a l’arrencada de la situació de crisi econòmica amb uns 46.000 vehicle. En concret, l’any passat van fer servir la C-60 una mitjana de 45.680 vehicles, més d’11.000 més al dia que l’any 2012, quan es va registrar la dada d’intensitat diària més baixa. La pujada és de més del 33%.

L’AP-7 MANTÉ LA TENDÈNCIA A LA BAIXA Els dos trams analitzats de l’AP-7 que travessen la comarca (de la Roca a Maçanet i de la Roca a l’enllaç del Papiol) van tornar a perdre volum circulatori durant l’any 2014. Del peatge de la Roca cap al nord, van fer servir l’autopista, que aquí és de pagament, 51.323 vehicles al dia de mitjana. Aquesta xifra és inferior al volum de trànsit que va passar per la C-17 de Lliçà de Vall fins a Barcelona, tot i que aquesta infraestructura té només dos carrils per sentit en lloc dels tres de l’AP-7. De la Roca cap al sud, l’autopista queda per sota dels 90.000 vehicles al dia. En concret, 89.176. Això és un 13% menys que l’any 2008 (102.690).

MÉS VOLUM CIRCULATORI A LA C-59 DE MOLLET FINS A CALDES Els dos trams més meridionals de la C-59 també van tancar l’any 2014 amb més trànsit que el que s’havia registrat l’any anterior. Tot i això, els creixements són més aviat discrets: un 2,7% entre Palau-solità i Plegamans i Caldes i un 0,55% entre Mollet i Palau-solità. De Caldes fins a Moià, la via va perdre uns 300 vehicles al dia de mitjana: dels 6.736 del 2013 als 6.469 de 2014.

LA VARIANT DE CARDEDEU SUPERA ELS 22.000 VEHICLES/DIA Paral·lela a l’AP-7 de peatge, la C-35 entre Cardedeu i Sant Celoni ha anat creixent en volum de trànsit de manera lenta però progressiva des de 2008. L’any 2014, aquest sector –que inclou la variant de Cardedeu– va superar els 22.000 vehicles al dia. És un 12% més que els que hi van passar l’any 2008 (19.598). De Sant Celoni fins a Hostalric (la Selva), la carretera perd un 1% del total del trànsit.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.