La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dilluns que el tram del quart cinturó entre Terrassa i Granollers tingui tres carrils i no dos com està previst, per evitar “el risc” d’haver d’ampliar la via en uns anys a causa de l’elevat volum de trànsit que suportarà.
Segons que informa l’organisme empresarial en un comunicat, “la documentació en informació pública demostra que caldrà ampliar l’autovia com a molt tard el 2030” si finalment es construeix només amb dos carrils per sentit.
És per això que la Cambra advoca per projectar la infraestructura amb un format de tres carrils per sentit, i ha posat l’exemple de l’Eix Transversal, que va ser construït “amb un disseny de mínims” i ara està sent desdoblat.
En cas que finalment es construís amb dos carrils, segons l’opinió de l’entitat empresarial, el projecte “requereix la definició d’una secció de calçada que, com a mínim, garanteixi la seva ampliació futura a tres carrils”.
La Cambra ha dit que el quart cinturó acumula “massa retards”, encara que ha celebrat que s’hagi publicat l’estudi informatiu del tram entre Granollers i Terrassa.
El Ministeri no preveu que el quart cinturó actuï només com una via de circumval·lació de l’àrea metropolitana de Barcelona, sinó com un eix perimetral que eviti el pas de transport prop de Barcelona i que enllaci amb la futura autovia gratuïta A-7, paral·lela a l’autopista AP-7, i que connectarà la capital catalana amb Algesires al llarg de la costa mediterrània.
L’estudi informatiu publicat pel Ministeri de Foment a final de juliol entra a la comarca per Caldes de Montbui i avança cap a l’est pel límit dels termes de Santa Eulàlia i Lliçà d’Amunt i l’Ametlla i Canovelles. Després, entra a les Franqueses on travessa tot el pla de Llerona amb un talús d’entre 5 i 12 metres d’alçada, creua el nucli urbà amb un túnel de 1.200 metres i passa pel nord de Milpins travessant el sud de Marata fins arribar a la carretera de Granollers a Cardedeu. A partir d’aquí, entra a la Roca i avança pel costat de Can Jorn cap a la zona del torrent de la Brolla i l’enllaç de l’AP-7 i l’autopista de Mataró (C-60).
A més, la Cambra ha demanat que es tramiti la redacció de l’estudi de l’últim tram del quart cinturó que ha d’enllaçar amb l’N-II desdoblada a Maçanet de la Selva (la Selva).
{{ comment.text }}