Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La Cambra denuncia la desídia de l’Estat amb el quart cinturó

La Cambra de Comerç de Barcelona denuncia la “desídia” amb què el Ministeri de Foment espanyol està tramitant el projecte del quart cinturó entre Granollers i Terrassa.

  • El 9 Nou
  • 02/03/2013 | 7:00
  • 0

L’entitat empresarial denuncia que la declaració de caducitat de l’expedient per part del Ministeri de Foment implicarà un endarreriment mínim de quatre anys més. La Cambra “deplora” una decisió que “implica la paralització del projecte i obliga el Ministeri de Foment a començar de zero i iniciar un nou procediment administratiu de redacció del projecte constructiu d’aquesta infraestructura”.

Per al president de la Cambra, Miquel Valls, “aquest nou entrebanc suposa un nou revés per a la competitivitat de les empreses catalanes”. En un comunicat, Valls afegeix que l’autovia orbital és “un projecte fonamental per a la Regió Metropolitana de Barcelona i per Catalunya que acumula un gran retard”.

La Cambra considera que la manca d’interès de Foment amb el quart cinturó “posa en qüestió la credibilitat de la planificació estratègica” del Ministeri. “Els fets no acompanyen les paraules i la suspensió indefinida de les obres als trams en execució i la paràlisi de la redacció dels projectes en els trams en estudi posen en qüestió el compromís del Ministeri de Foment amb l’execució de l’autovia orbital B-40 i, de retruc, la credibilitat de tota la planificació estratègica”, diu el comunicat, on també lamenten la paralització sine die de les obres al tram entre Olesa i Viladecavalls pels problemes pressupostaris.

L’entitat empresarial recorda que el govern de l’Estat considera el quart cinturó un eix viari prioritari que ha de donar continuïtat a l’itinerari de l’autovia N-II entre Algesires i la frontera amb França. “D’aquesta manera, s’obriria un eix perimetral a la Regió Metropolitana de Barcelona connectat amb la futura autovia del Mediterrani A-7 (N-340 desdoblada al Penedès i amb la N-II desdoblada per Maçanet de la Selva) al servei tant de la vertebració de la segona corona metropolitana com dels trànsits de llarg recorregut del corredor mediterrani viari”.

Les crítiques de la Cambra a la caducitat de l’expedient de l’estudi d’impacte ambiental s’afegeixen a les que jan van fer altres organitzacions empresarials de la comarca quan es va conèixer la decisió del Ministeri.

En canvi, la caducitat de l’expedient va ser celebrada per la Campanya contra el Quart Cinturó i pels ajuntaments afectats per la darrera proposta de traçat que travessava el Vallès Oriental passant per Caldes, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia, l’Ametlla, Canovelles, les Franqueses i la Roca. Aquesta proposta, que resseguia amb petits canvis la que es recull al Pla Territorial Metropolità de Barcelona, tenia un important impacte ambiental sobre espais naturals com el pla de Llerona però també afectava diverses urbanitzacions de Lliçà d’Amunt, que quedaven dividides del nucli urbà.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.