La carretera de Cardedeu a Cànoves torna a situar-se entre les deu més perilloses del país

El risc de patir un accident a la carretera de Cardedeu a Cànoves (la BV-5108) ha tornat a augmentar. Segons les dades del darrer estudi EuroRAP, elaborat pel RACC i el Servei Català de Trànsit, aquesta via torna a situar-se entre les deu més perilloses del país.

El 9 Nou
15/01/2014

De fet, ocupa la vuitena posició. El risc, a partir de les dades de l’accidentalitat dels anys 2010, 2011 i 2012, torna a catalogar-se d’elevat amb una mitjana d’1,33 accidents amb morts o ferits greus l’any. Aquesta xifra dobla la de l’estudi de l’any 2012 (fet amb les dades de 2009, 2010 i 2011), que situava el nombre anual d’accidents greus en 0,67. Els accidents de motocicleta representen el 25% del total.

Amb tot, la carretera de Cardedeu a Cànoves no és la més perillosa de la xarxa viària del Vallès Oriental. Torna a encapçalar el rànquing el tram de la BV-5001 entre els nuclis de Vilanova i la Roca. La mitjana d’accidents amb víctimes mortals i ferits greus també és d’1,33 l’any. Manté la xifra de l’estudi EuroRAP de 2012, tot i que amb un volum de trànsit inferior, gairebé 200 cotxes menys al dia.

L’anàlisi general al Vallès Oriental dels resultats de l’estudi EuroRAP dóna pitjors resultats. La comarca passa d’una a dues carreteres marcades amb un risc alt de patir un accident. Però també augmenten les carreteres on el risc és moderat: de dues a tres. S’hi manté la C-59 en el tram entre Caldes i Moià (el Bages). Aquí s’hi registren 5,67 accidents amb morts o ferits greus en un tram de 23,7 quilòmetres amb una intensitat mitjana de trànsit que supera els 7.000 vehicles. El risc també és moderat al tram central de la C-59 (de Palau-solità i Plegamans a Caldes), que empitjora els resultats. La mitjana de sinistres greus se situa en 3,67 cada any. L’any passat, l’estudi fixava el risc com a baix. També empitjora els resultats augmentant el risc a moderat la BP-1432 de la Garriga a Sant Feliu de Codines. La mitjana d’accidents greus passa d’1,67 sinistres l’any a 2. Tot i mantenir-se en un nivell baix de risc, la ronda de Granollers entre les Franqueses i la C-17 també registra més xocs greus de mitjana: de 2 de l’estudi de 2012 a 2,67 de l’informe conegut aquest desembre.

En canvi, registra una reducció de la sinistralitat la C-1415b entre Caldes i Canovelles, que passa d’un risc moderat a un risc baix. Les carreteres amb un risc molt baix tornen a ser les vies ràpides. Hi ha tot el tram de l’AP-7: des de la Roca fins a Maçanet i des de la Roca fins al nus del Papiol i la C-33, entre Montmeló i el nus de la Trinitat, a Barcelona.

CARRETERA EN OBRES

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't