La Diputació atura el procés d’adjudicació de les obres de la rotonda de Marata

La Diputació de Barcelona ha aturat el procés de licitació de les obres de construcció de la rotonda de Marata i el d’expropiacions dels terrenys afectats fent cas a l’acord que es va prendre en aquest sentit en el darrer ple de l’Ajuntament, a finals de juliol.

El 9 Nou
02/10/2015

Ho ha confirmat el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, que es va reunir aquest dimarts amb veïns de Marata i amb representants dels grups municipals, tret del PP i Convergència per les Franqueses.

Fàbregas va advertir que la Diputació manté la decisió d’intervenir a la cruïlla entre la carretera BV-5151, entre Corró d’Avall i Corró d’Amunt, i el camí de Marata. “La solució no passa per no fer res, però tenim la clara vocació de buscar el consens del territori. Hem posat a disposició la nostra expertesa tècnica, recursos i personal tècnic per fer-ho”. També va assegurar que la partida pressupostària d’uns 600.000 euros que la Diputació preveia destinar a la rotonda no es perdrà, sinó que es farà una reserva pressupostària amb la intenció d’engegar les obres que es decideixin, l’any vinent.

Fàbregas, acompanyat de l’alcalde, Francesc Colomé, va explicar que a partir d’ara s’iniciarà un procés en què dues comissions amb representació de veïns, tècnics i els grups municipals començaran a treballar durant el mes d’octubre per elaborar unes propostes d’actuació; una per al camí de Marata i l’altre per a la carretera. “Abans del Nadal hauríem de tenir un projecte de consens”, va dir el diputat, que, d’entrada, no descartava l’opció de revisar el projecte actual de la rotonda per fer-la de dimensions més reduïdes i més integrada a l’entorn agrari en què s’hauria de fer.

Fàbregas va afegir que no es tracta només del municipi de les Franqueses, “sinó de tot el territori que fa servir la carretera”, i va recordar que per la carretera circulen uns 5.000 vehicles diaris i pel camí de Marata uns 2.500. Per la seva banda, Colomé advertia que “en darrera instància, els que ho han de validar són els tècnics”. Va afegir que l’Ajuntament ja té enllestit un projecte de pacificació del camí de Marata que se sotmetrà a debat en les comissions.

MESURES PROVISIONALS

Mentre no s’arriba a un acord i s’executen les obres, Fàbregas va anunciar que la Diputació implantaria mesures provisionals per millorar la seguretat a la cruïlla, com senyals lluminosos per advertir de la seva perillositat.

Per la seva banda, el president del Centre Cultural de Marata, Jordi Rosàs, ha valorat positivament la trobada amb el diputat. “Fins ara, això era un diàleg de sords i no havíem tingut oportunitat de parlar amb la Diputació i exposar el nostre punt de vista. Ara els hem fet entendre que nosaltres no estem en contra de solucionar el problema, però que el projecte de rotonda no soluciona tot el problema de trànsit al camí de Marata”. Rosàs insisteix que no és només una qüestió de seguretat viària en una cruïlla. “És un problema de model de territori, des de Llerona a Cardedeu i des de Corró d’Avall a Corró d’Amunt, i demostrarem que hi ha alternatives a la rotonda”.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't