El regidor d’Urbanisme, Jordi Ganduxer, ha confirmat que tècnics de l’ens provincial i d’una empresa especialitzada van prendre mides sobre el terreny dijous de la setmana passada per valorar la viabilitat d’implantar el sistema, que, en tot cas, seria només experimental.
Ganduxer adverteix que l’Ajuntament no ha rebut cap notificació formal per escrit. “No hem rebut cap petició oficial. Ens ho han comunicat només verbalment. I tampoc hem rebut cap petició de llicència per fer la instal·lació en el camí de Marata, que és el que depèn de l’Ajuntament”, diu el regidor. I adverteix que, abans de prendre una decisió, “cal valorar-ho en l’aspecte econòmic i tècnic”. Ganduxer assegura que, quan hi hagi una proposta formal per escrit per part de la Diputació, convocarà la comissió que estudia alternatives per millorar la seguretat a la cruïlla. “No prendrem cap decisió abans de convocar la comissió perquè la comissió és sobirana per decidir”.
Ganduxer remarca que l’Ajuntament encara està pendent de rebre l’informe de mobilitat de la carretera que es va encarregar a la Diputació i es mostra sorprès pel fet que ara s’estigui valorant la possibilitat de posar semàfors. “En les reunions de la Diputació amb la comissió, algunes persones ho van proposar i tècnics de la Diputació van dir que no ho contemplaven. Jo, personalment, tampoc ho veig clar, però no sóc cap especialista”.
Segons la Diputació, per aquesta cruïlla hi passen cada dia 2.200 vehicles, dels quals uns 140 són pesants i un 70% no es desvia, sinó que continua en direcció a Cànoves o Corró d’Avall.
El principal grup de l’oposició municipal, Imaginem les Franqueses en Comú, ha indicat aquesta setmana que el semàfor no és una solució definitiva i que cal implantar mesures a les dues vies, tant la carretera com el camí de Marata. També critica que l’Ajuntament no ha implantat les mesures d’urgència que en la moció del mes de juliol de l’any passat es van aprovar pel ple, com per exemple la neteja dels vorals i, sobretot, de la cruïlla.
{{ comment.text }}