Com que s’ha tramitat a través d’un procediment ordinari, cal que hi ha hagi acord perquè es pugui fer l’ocupació de les finques afectades de forma permanent o temporal per l’ampliació de la carretera. En una reunió, entre la Diputació, la constructora i els representants dels ajuntaments de Cardedeu, Cànoves i Samalús, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, els alcaldes van demanar que, almenys, s’iniciés la senyalització dels desviaments per camins secundaris que hi haurà durant les obres.
Segons ha explicat Joan Felip, tècnic representant de bona part dels afectats, el Jurat Provincial d’Expropiació ha anat marcant uns nous preus a l’alça, sobretot per a les terres de regadiu amb un increment de més del 70% respecte a l’oferta de la Diputació. Amb tot, han presentat recurs perquè hi havia un error matemàtic de càlcul que els perjudicava. Ara, s’estan donant noves resolucions que corregeixen l’errada però que no modifiquen l’import total de la indemnització.
El procés encara es pot allargar perquè els afectats podrien presentar un nou recurs i, fins i tot, anar al Tribunal Contenciós Administratiu. Felip lamenta que “la Diputació no ha volgut negociar mai. N’hem parlat però no hem negociat”, diu. “Si haguessin pagat bé des del primer dia les obres ja estarien fetes, els propietaris estarien contents i la Diputació s’hauria estalviat els interessos que ara hauran de pagar”, diu. Segons Felip, els preus que oferien per conreus de regadiu eren molt més baixos dels que va pagar el Ministeri de Foment per indemnitzar pagesos afectats per la construcció del tren d’alta velocitat.
L’alcalde de Cànoves i Samalús, José Luis López (PSC), afirma que el que importa és que “l’obra està adjudicada i el finançament està garantit”. Els treballs, que tenien un pressupost inicial de 4,47 milions, preveuen ampliar la calçada i la construcció de quatre rotondes als accessos de les urbanitzacions Can Miret, Ca l’Esmandia, les Pungoles i a la cruïlla amb la carretera de Llinars.
{{ comment.text }}