El gerent de Serveis d’Espais Naturals, Jordi Bellapart, manté que per seguir amb el desenvolupament del CRMC caldria refer tot el Pla Especial de Protecció del Parc del Montseny i no només una modificació puntual, tal com es defensa des del SMC.
“Per fer el Pla Especial actual es van posar d’acord tots els actors del parc, com són ajuntaments, propietaris o entitats ecologistes. Ara, tots aquests hauríem de tornar-nos a posar d’acord, renovant tot el pacte territorial, amb la dificultat que comporta”, diu Bellapart. Després que gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació elaborés un informe tècnic en què considerava incompatible l’avanç de planejament del SMC amb el pla especial actual, serà la Generalitat, a través de l’oficina de gestió ambiental, que farà l’informe definitiu. En aquest sentit, Bellapart es mostra optimista que la Generalitat donaria la raó a la Diputació.
Un element important són les alternatives al projecte del SMC. Tal com indica l’informe de la Diputació, cal analitzar totes les opcions, com l’aprofitament de l’actual edifici o construir el CRMC en un altre emplaçament, entre d’altres. És per això que Bellapart reitera que “qualsevol alternativa que no sigui la naturalització del Turó de l’Home implica una modificació del pla actual de protecció”.
Malgrat la divergència de posicionaments, la Diputació de Barcelona segueix a la comissió de seguiment del conveni de col·laboració que es va signar l’any 2013 amb el SMC per impulsar el desenvolupament del CRMC. Aquesta comissió, que actualment es continua reunint, té com a objectiu saber com es gasten els diners que la Diputació hi va invertir.
MÉS PROJECTES
Un altre projecte polèmic que afecta el Parc del Montseny és la construcció d’una depuradora d’aigües a Santa Fe del Montseny, considerada “sobredimensionada i que afavoreix interessos privats”, per part d’entitats ecologistes. Bellapart manté que és un projecte que no ha estat aprovat i que és necessari per al territori. “És un nucli que necessita una depuradora d’aigües, ens posarem d’acord per construir-la. Com en qualsevol altre barri o poble, hi ha negocis privats”, diu.
Un segon projecte conflictiu és l’asfaltatge de la carretera entre les Illes i Sant Marçal al poble de Montseny. Aquest projecte està pendent de tràmit per part dels òrgans ambientals. Tot i ser conscient que aquesta carretera passa per un lloc molt ric –de fet, la Diputació va demanar modificacions al projecte inicial–, Bellapart considera que amb “els anys es demostra que aquests projectes no són perjudicials”.
{{ comment.text }}