Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La força de la comunitat

La Laia Fusté i la comunitat de veïns on viu, al número 101 del carrer Angel Guimerà de Cardedeu, han hagut de lluitar durant deu mesos per aconseguir que Movistar els faci arribar la línia telefònica i la banda ampla.

  • El 9 Nou
  • 17/01/2014 | 7:00

Ara, per fi ho han aconseguit, tot i que ha calgut fer una excepció i la línia, en comptes d’anar soterrada, s’ha fet a través de cablejat aeri, un fet excepcional a Cardedeu, que no sol autoritzar instal·lacions de xarxes que no siguin soterrades.

Com va publicar EL 9 NOU en l’edició del 21 de juny de l’any passat, Laia Fusté, que treballa com a professora de cursos de teleformació i, per tant, necessita la banda ampla, va demanar el trasllat de la línia telefònica fixa quan va canviar de domicili i es va traslladar del carrer Jacint Verdaguer a un àtic de lloguer d’un edifici d’uns dos anys d’antiguitat al carrer Àngel Guimerà, just davant de la Policia Local. La seva sorpresa va ser quan va descobrir que l’edifici no tenia línia i Movistar li cobrava 5.800 euros per fer arribar el cable soterrat des de la caixa de connexió més propera, situada al mateix carrer a uns 30 metres de distància. De res van servir les queixes a l’oficina de consum del Vallès Oriental, a la mateixa companyia, una carta al Ministeri d’Indústria i fins i tot una gestió de l’alcaldessa, Calamanda Vila, davant d’un dels consellers executius de Movistar, Ramon Salabert.

En comprovar que res faria canviar la totpoderosa Telefònica, la comunitat de veïns va iniciar gestions per aconseguir el permís per instal·lar el cable aeri. Quan ja tenien el vistiplau municipal, però, es van trobar amb un entrebanc inesperat perquè els propietaris de l’edifici del costat es negaven que el cable passés davant la seva façana. En aquest punt va ser clau la unitat d’acció de la comunitat i, segons explica la Laia, l’empenta de la presidenta de la comunitat. “Hem tingut la sort de tenir una presidenta molt maca al capdavant”.

La gestió va donar bon resultat i es va aconseguir convèncer els veïns perquè deixessin passar el cable i Movistar va fer la connexió per via aèria entre un pal propi i un altre que es va instal·lar a la mateixa finca. La factura, que han compartit tots els veïns, ha estat de 900 euros més IVA, lluny dels 5.800 que demanava Movistar en un principi per fer la línia soterrada.

Un cop instal·lada la línia telefònica a les portes de la finca, cada veí ha pogut escollir amb quina companyia contractava l’extensió fins al seu pis. Alguns veïns es van decidir per Movistar, però la Laia es va decantar per Pepephone perquè diu que li oferia la possibilitat de contractar només internet sense telefonia fixa. Això, i potser, la mala experiència que ha tingut amb la Telefònica en els darrers mesos.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.