La Generalitat farà un tercer carril o calçades laterals a la C-17 entre Parets i Granollers

Territori i Sostenibilitat impulsarà una actuació de millora a la C-17 al tram entre Parets i Granollers amb la construcció d’un tercer carril o una calçada lateral segons el tram per millorar la fluïdesa. És una inversió d’entre 10 i 20 milions que s’executarà entre el 2017 i el 2018.

El 9 Nou
19/03/2016

El Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà aquest mateix any la redacció d’un estudi informatiu per construir un tercer carril per sentit o calçades laterals al tram de la C-17 entre Parets i Granollers.

L’objectiu és donar més fluïdesa al trànsit a partir de la reordenació dels enllaços existents –molts sense cap mena de carril per facilitar l’entrada o la sortida– i augmentar la capacitat de la via. També s’hi pot incloure la millora d’algun dels actuals carrils d’enllaç en una obra que es vol consensuar amb el territori. Tot plegat, mentre no es pot tirar endavant el projecte de desdoblament a partir d’un nou traçat amb tres carrils per sentit entre Mollet i Granollers –passaria a tocar del Circuit– i la millora fins a la Garriga, que es preveu que costi uns 300 milions d’euros. “Com que ara no tenim 300 milions per invertir, no podem dir que no farem res”, diu Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat en una entrevista a EL 9 NOU. “No renunciem a buscar solucions davant dels problemes. Potser no són aquelles solucions macro que hi havia abans”.

El tram entre Parets i Granollers de la C-17 és el sector que suporta un volum de trànsit més elevat i, en els darrers mesos, ha patit un increment de les congestions derivades de l’augment de trànsit. Per Font, no es pot parlar de col·lapse però si de més congestió fruit d’una major activitat econòmica a l’entorn d’aquest eix que pot anar a més amb l’entrada en funcionament de noves activitats com el centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt. Per això, aquesta obra que ara es planteja “ha de permetre resoldre la congestió en els propers anys”.

Font fixa aquesta inversió de millora al tram de la C-17 entre Parets i Granollers en uns 10 o 20 milions d’euros, una xifra que s’haurà de concretar amb l’estudi informatiu. “No és una obra per dir que la farem no sé quan. És una obra que col·locarem al nostre pla econòmic i financer per poder treballar-la entre els anys 2016 i 2017 i poder tenir un projecte constructiu pactat amb tothom i poder-ho executar entre els anys 2017 i 2018”, avança el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de l’executiu català. Font defensa que actuacions de “microcirurgia” amb inversions petites poden donar un gran retorn. En aquest sentit, posa l’exemple de les obres d’ampliació de l’enllaç de la C-33 i l’AP-7 amb la C-17, a l’altura de Parets, que ja estan adjudicades i començaran properament, Aquí s’ampliarà a dos carrils el vial de connexió en sentit Vic. “Hem fet obres de 100.000 euros que han estat molt útils i obres de milions d’euros que no ho han estat”.

El desdoblament de la C-17 a partir d’un nou traçat se situa a mitjà o llarg termini. “No abandonem el projecte d’una nova autovia que relligui Mollet amb l’àmbit de Granollers i connecti Granollers amb l’entorn de la Garriga. No renunciem a continuar treballant-hi amb documents com l’estudi informatiu. Això dóna la idea que hi ha una perspectiva a mitjà i llarg termini”, diu Font. La inversió, ara, no és assumible per les “motxilles econòmiques” que arrossega la Generalitat. Per una banda, derivades d’un sistema de finançament insuficient i, per altra banda, pel volum de diners que es paga ara per les obres fetes fa uns anys amb un finançament diferit com el desdoblament de la C-17 fins a Ripoll o la línia 9 del Metro. Aquestes hipotequen bona part de la capacitat inversora actual.

EL SECTOR DEL CONGOST

De la mateixa manera que ara el govern català no pot assumir la construcció del desdoblament de la C-17 entre Mollet i Granollers, tampoc pot plantejar la variant d’aquesta mateixa carretera a la zona de la vall del Congost, entre la Garriga i Aiguafreda, on s’havia posat sobre la taula la construcció d’un túnel amb una inversió d’uns 450 milions. Aquí, Font també obre la porta a fer petites actuacions. “Hem de veure si som capaços de millorar la sensació de seguretat dels usuaris en aquest tram. És una tasca que fem de manera continuada”. Amb tot, fixa la prioritat inversora al tram de Parets.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 290 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't