En un article publicat a EL 9 NOU, Sanjuán entra en el debat sorgit a la ciutat després que el Departament d’Ensenyament no autoritzés la petició per fer jornada intensiva a partir del curs vinent als instituts Antoni Cumella i Carles Vallbona. El vot en contra del representant municipal en el consell escolar ha estat clau per aturar el canvi organitzatiu, que tenia el suport dels representants de pares, alumnes i professors de tots dos centres. En el text, Sanjuán alerta que “la diferenciació del tipus de jornada podria perjudicar greument l’oferta pública de la ciutat, cosa que en cap cas ens podem permetre”. I més, escriu, en el context actual “de reducció d’oferta escolar a causa de la baixada de la població infantil”.
La regidora d’Educació de Granollers diu que el Consell Escolar Municipal impulsarà el debat sobre l’organització dels temps educatius i socials, que “s’ha de fer amb calma”. Amb tot, admet que des del govern municipal valoren “amb preocupació” les propostes per implantar la jornada intensiva que arriben des d’alguns instituts. “Proposem no haver de prendre decisions precipitades que a mitjà termini perjudiquin la xarxa educativa de la ciutat i, sobretot, accentuïn encara més les desigualtats socials”. Tot plegat, “en benefici dels infants i joves”, assegura.
Per Sanjúan, “el més preocupant és que els arguments en defensa del canvi de jornada no es basen en evidències; no se n’ha avaluat l’impacte real i s’han obviat les recomanacions de les investigacions estatals i internacionals”. De fet, fent referència a un estudi de la Fundació Jaume Bofill, entén que “la compactació de la jornada no és, en si mateixa, una garantia de millora ni dels resultats educatius ni dels problemes associats a l’escolaritat”. “Les evidències” apunten que la jornada intensiva “accentua algunes problemàtiques ja existents” i “és particularment lesiva per a alguns sectors socials”, escriu la regidora.
{{ comment.text }}