En un dels casos de la Garriga, els combois han de reduir la velocitat quan hi passen des de setembre de l’any 2010. En la resta de punts, les limitacions s’apliquen des de juliol de 2014 i, en la majoria de casos, des de gener de 2015. Així es desprèn de les dades fetes públiques per TV3, que ha tingut accés a l’informe fet per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif).
En tots els vuit punts amb limitacions temporals de velocitat, els trens perden mig minut respecte a la durada del trajecte que seria normal si es pogués circular a la velocitat marcada. La limitació de la velocitat està imposada per la distància de frenada en set dels vuit punts. Només a Tagamanent hi ha un punt on està imposat pel perill de despreniments. Els trens hi circulen a una velocitat màxima de 60 quilòmetres per hora en lloc dels 105 que permetria la infraestructura.
Segons fonts de l’Adif, cal tenir en compte que moltes d’aquestes limitacions estan condicionades per obres que s’estan fent de millora de la infraestructura ferroviària. En concret, hi ha nou punts on s’hi està treballant actualment.
A banda dels vuit punts de velocitat limitada a la comarca, els usuaris de l’R3 que fan el recorregut fins a Barcelona han de suportar dos punts més situats a Santa Perpètua i Montcada i Reixac. En cada zona, es perd mig minut. Si el viatge és fins a Vic, també es passa per dos punts on els combois tenen la velocitat limitada: a Centelles i Taradell.
TAMBÉ A LA LÍNIA 2
Al tram del Vallès Oriental de la línia 2 de rodalia hi ha dos punts amb limitacions de velocitat. Aquí es perden dos minuts de viatge en cada sector. A Montornès, la limitació està condicionada a unes obres de construcció d’un pas inferior i està vigent des del 12 d’abril d’aquest any. A les Franqueses, el límit és pel perill de despreniment en un punt concret. Els trens hi han de passar a velocitat reduïda (60 quilòmetres en lloc de 155) des del setembre de 2014.
{{ comment.text }}