El servei de bus entre Mataró, Granollers i l’aeroport de Girona, no té a hores d’ara la continuïtat del tot assegurada per culpa del baix nombre d’usuaris. Barcelona Bus, l’empresa del grup Sagalés, que va posar en marxa la línia a finals de l’any 2007 i que no compta amb cap subvenció econòmica de la Generalitat, no parla d’una decisió imminent, però no descarta res. “És una porta que sempre està oberta. No hi ha una decisió presa sobre això. Si digués que no, mentiria”, diu el director comercial de Sagalés, Antonio Linde.
Per la companyia Sagalés, una part del problema és el desconeixement que encara té la línia i per això ha reclamat un cop més la implicació de les administracions, sobre tot els ajuntaments de l’àrea que cobreix, en la promoció del servei. “O aconseguim que tingui un alt grau de coneixement per la població del voltant o el servei queda disminuït. Un servei públic desconegut deixa de ser un servei”, diu Linde, que fa extensiva la crida a la col·laboració a les empreses del ram turístic, com els hotels.
En els primers mesos de funcionament, el bus de l’aeroport de Girona, a Vilobí d’Onyar (la Selva), va tenir una mitjana de només un passatger per viatge, de tal manera que els ingressos no arribaven a cobrir ni el cost dels peatges. Per això a partir del juliol de l’any 2008 es va ampliar el servei doblant els viatges, de tres a sis per sentit i fent arribar la línia fins a Mataró. Amb tot, segons fonts de la companyia, la mitjana de viatgers és en aquests moments d’uns 800 mensuals en temporada baixa i de 1.500 en temporada alta, és a dir, entre els mesos de maig i octubre. El nombre continua sent molt baix i dóna una mitjana de poc més de quatre usuaris per trajecte. Sagalés no considera que l’ampliació de freqüències pugui ampliar els usuaris. “La cobertura entra dins del que seria raonable” diu Linde.
{{ comment.text }}