Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La policia de Granollers detecta un lleuger increment dels vehicles que entren a l’espai de vianants

La Policia Local de Granollers ha constatat aquest darrers mesos un “lleuger” increment del nombre de vehicles que es detecten circulant per l’interior de l’illa de vianants, explica el cap d’aquest cos policial, Lluís Colomer.

Amb tot, “no ens sembla que sigui molt important”. Quan es detecta un vehicle sense autorització, els agents l’aturen i li demanen explicacions. Si es detecta una voluntat d’infringir, se’l sanciona amb una multa de 200 euros –queda a la meitat si es paga en el termini establert– per circular per un lloc on està expressament prohibit com recullen les senyals que hi ha a tots els accessos, tinguin o no tinguin en aquell moment un pivot que impedeixi el pas. En alguns casos, es pot sancionar el conductor per conducció temerària. Per exemple, si la velocitat fos elevada. En aquest cas, ja té consideració de sanció molt greu amb una sanció de 500 euros –250 amb el descompte– i la retirada de sis punts del carnet de conduir, el màxim que permet la llei.

Per Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat, l’entrada de vehicles sense autorització a l’illa de vianants és força “anecdòtic”. “Sempre trobarem gent disposada a saltar-se la norma, gent que hi posa molta barra. Per la pressió d’un centre amb molt comerç i amb molts metres quadrats per a vianants, funciona prou bé”.

Màrius Navazo, geògraf i expert en mobilitat urbana, assegura que “els vehicles són com el gas, que ocupa tot l’espai que li donen”. Per això, considera que cal ser estricte i vetllar perquè no entrin vehicles als espais de vianants del centre històric amb “mesures contundents”. “Si et relaxes, et pots trobar que els cotxes passin. Els has de posar limitacions”. Per això, ell és partidari de mantenir els tancaments o buscar altres sistemes de control com les càmeres de lectura de matrícules que sancionen aquells que no estan autoritzats. “Una inversió econòmica important de reforma ha d’anar acompanyada d’un sistema de regulació perquè això es compleixi i el paper del cotxe sigui el menor possible”.

Amadeu Barbany, botiguer, expresident de Gran Centre i una de les persones que va treballar per impulsar l’illa de vianants al centre, considera que “està clar que el vianant ha guanyat la partida al cotxe”. Considera que el sistema de càrrega i descàrrega funciona bé tot i que veu que “hi ha camions i camionetes que van massa de pressa” tenint en compte que conviuen amb les persones que es desplacen a peu. També alerta de la velocitat de les bicicletes. “Hi han de ser però han d’anar al pas de les persones”, diu.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.