Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La Roca denuncia les mancances dels arranjaments pel pas del TAV

Les obres d’arranjament de camins afectats per la construcció de la línia d’alta velocitat a la Roca del Vallès incompleixen el projecte que s’havia presentat per l’actuació.

  • El 9 Nou
  • 03/01/2016 | 10:00
  • 0

És la conclusió que es recull en un informe que han elaborat els tècnics municipals que denuncia que les amplades dels camins que s’han asfaltat són inferiors a les que es recollien als projectes i que algunes de les recollides d’aigua posen en risc camps que són de propietat privada.

L’informe ja s’ha tramès a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), tot i que aquesta empresa ha apuntat que encara no han rebut cap notificació i es mantenen en espera del contingut de la proposta municipal per expressar el seu punt de vista. La companyia també assenyala que l’actuació encara no està acabada.

El regidor d’Obres i Serveis, Jordi Fortí, assenyala que els camins que van quedar afectats per les obres s’havien d’asfaltar per obtenir unes amplades de cinc metres, però que el resultat final és molt inferior. L’informe assenyala que les preses de mesura que han fet els tècnics municipals assenyalen que les amplades màximes són de 4,80 metres i que s’arriba en alguns punts a 3,70 metres. Això fa gairebé inviable la circulació d’un vehicle per cada sentit, i especialment en aquests camins freqüentats per tractors.

Aquesta circulació simultània està dificultada per la gran diferència d’alçada de la calçada i les canalitzacions d’aigua dels vorals. “És un perill”, resumeix Fortí per constatar el risc d’accident que suposa aquesta gran alçada, que en alguns punts es veu agreujada perquè la divisió entre la calçada i la canalització és molt abrupta.

L’informe convida l’Ajuntament a demanar que el camí compleixi les dimensions de calçada previstes al projecte i també a sol·licitar que es resolgui “l’aportació de les aigües provinents de l’escorrentiu, a fi que no hi hagi abocaments a les propietats privades adjacents”.

COMPENSACIÓ IMPRESCINDIBLE

L’alcalde, Albert Gil, assenyala que les correccions dels efectes de les obres de la línia d’alta velocitat representaven una compensació pel que tradicionalment ha hagut d’assumir la Roca. “Aquí hem estat solidaris amb tot: passa l’autopista i tenim el peatge, hi ha la presó i les obres de l’alta velocitat afectaven zones que tenien molt a prop habitatges. El mínim que és exigible és que les correccions es facin correctament”, apunta Gil.

L’informe dels serveis tècnics es va elaborar per encàrrec de l’equip de govern arran de les “nombroses queixes dels usuaris” de les vies alternatives “per la configuració posterior a la seva afectació per aquestes obres, ja que la calçada s’ha escurçat considerablement i les cunetes presenten una profunditat considerable”.

Visitada l’obra, els tècnics van corroborar que aquest tram de camí (considerat un eix de connexió alternatiu a la xarxa convencional de carreteres) ha quedat desplaçat de l’emplaçament original per l’execució de la línia d’alta velocitat.

El camí Ral, objecte de l’actuació, havia rebut una subvenció de la Diputació perquè es considera un eix vertebrador del municipi (uneix alguns dels diferents nuclis que el conformen). Arran de les obres, Adif els va expropiar i ara són de la seva titularitat, però l’Ajuntament en reclama el retorn per aquest caràcter d’eix vertebrador del municipi.

L’actuació ja havia resultat conflictiva pel retard amb el qual els va executar. Les actuacions, que l’organisme gestor de les infraestructures ferroviàries va batejar com a integració paisatgística, estaven previstes des de 2011, però no va ser fins aquest any que es van portar a terme. Independentment de la millora del camí Ral que uneix la Roca Centre i Santa Agnès, l’actuació també preveia correccions en camins de la zona de Valldoriolf i actuacions complementàries a la zona de Can Colet, un barri que té la línia d’alta velocitat a tocar i que pateix les molèsties pel soroll del tren perquè les pantalles acústiques que s’hi van posar eren insuficients.

L’actuació s’havia fet per la demanda dels ajuntaments de la Roca, Vilanova i Montornès que es corregissin els problemes en els camins que havien servit d’accés per fer la plataforma de les vies d’alta velocitat i per la recollida de l’aigua en els mateixos camins, a més de la necessitat de fer millores paisatgístiques.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.