La Roca Village té a punt el projecte per a un accés directe des de l’AP-7

El projecte d’un accés directe al centre comercial La Roca Village és a punt d’executar-se. La multinacional promotora del complex indica que està en condicions d’executar l’obra així que es facin definitives les aprovacions del projecte per part de les diverses administracions implicades.

El 9 Nou
04/03/2014

La construcció de l’accés directe es vinculava a l’ampliació del complex comercial, que ja està avançada, i són determinants per reduir l’impacte que la instal·lació té sobre el trànsit a la xarxa secundària de carreteres que envolta la instal·lació.

L’actuació consistiria a afegir dos carrils segregats (un per sentit) a la sortida de l’autopista AP-7. D’aquesta manera s’evitaria que els vehicles que accedeixen a La Roca Village o els que en surten facin el recorregut passant per la carretera BV-5105, una via local que ha assumit durant els últims anys la pressió de trànsit cap a un centre comercial que acull anualment més de tres milions de visitants. A la sortida de l’autopista hi ha una rotonda, que els que utilitzin el carril segregat evitaran.

Les obres d’ampliació del village van rebre l’autorització definitiva, una vegada la junta de govern de l’Ajuntament de la Roca va concedir la llicència d’obres, ara fa un any. L’autorització partia del compromís, ja recollit en el projecte, de construir aquests carrils segregats per evitar més alteracions de trànsit. Mentre les obres de l’ampliació avancen a bon ritme, els carrils segregats encara no són una realitat. L’empresa promotora, Value Retail, ho atribueix a les demores que ha comportat que hi hagi diverses administracions implicades en els tràmits: la proximitat amb les vies del tren d’alta velocitat requeria dels informes d’Adif; el pas proper a un torrent, de l’Agència Catalana de l’Aigua; el Ministeri de Foment té competències sobre l’autopista de la qual surten els carrils i la Generalitat sobre les carreteres.

L’empresa encara considera factible que els carrils estiguin construïts al mateix temps que es posarà en funcionament l’ampliació. El termini previst per executar les obres és de tres mesos.

Els carrils addicionals suposen una solució provisional als accessos al complex comercial. Des de l’Ajuntament de la Roca es defensa que hi ha d’haver una solució definitiva quan es facin uns carrils laterals a l’autopista AP-7 que propiciïn una entrada directa al village.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 51 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't