Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La UEI situa com a actuació prioritària la millora a la C-17

Les actuacions de millora a la C-17 al tram entre Mollet i Granollers són la gran prioritat en infraesctructures a la comarca, segons la patronal Unió Empresarial Intersectial.

  • El 9 Nou
  • 29/05/2016 | 7:00
  • 0

Aquesta organització, referència territorial de Foment del Treball al Vallès Oriental, suma aquesta actuació a les que la patronal catalana reivindica en el seu document sobre infraestructures a Catalunya.

La veu de la UEI se suma a d’altres al territori, en especial la dels diferents alcaldes del tram entre la Llagosta i Canovelles. Fa unes setmanes, aquests alcaldes havien alertat que el risc de col·lapse d’aquesta via està posant en perill inversions a la zona. Sobre la taula hi ha alguna proposta de la Generalitat, que planteja la construcció d’un tercer carril o calçades laterals a l’entorn de Parets. Pel tram de la via entre Mollet i Lliçà d’Amunt hi passen diàriament uns 80.000 vehicles, però aquest trànsit creixerà quan funcioni a ple rendiment el centre logístic de Mango a Lliçà d’Amunt, que sumarà entre 3.000 i 4.000 vehicles diaris més, la major part dels quals camions.

“Les inversions, i més en la situació actual, s’han d’afrontar en funció del retorn econòmic o la capacitat de millora de la mobilitat que generen, i en el cas de la C-17, és evident”, assenyala el director general de l’organització empresarial, Joaquim Colom. “El trànsit ja és molt elevat, però en els propers mesos creixerà una barbaritat. Caldran solucions”, adverteix.

També assenyala com una actuació amb un retorn econòmic garantit el quart cinturó. Conscient que és una actuació que genera controvèrsia, el directiu de la patronal vallesana suggereix que el traçat se sotmeti “a debat públic”. “Caldrà un projecte racional que no sigui costós ni agressiu, i hi hauran de tenir veu els empresaris, però també el sector agrari i els ajuntaments, però aquest projecte s’ha de desencallar”, apunta Colom.

La tercera gran necessitat en infraestructures per al Vallès Oriental té a veure amb el ferrocarril. En primer lloc, la patronal reivindica el desdoblament de la línia R3, però sense oblidar inversions en la resta de la xarxa.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.