Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La UGT demana la supressió de l’anomenada ‘foto-grua’ de Mollet

La secció sindical de la UGT a l’Ajuntament de Mollet ha lliurat una instància en què demana la retirada o bé la modificació del sistema anomenat foto-grua o bé grua exprés perquè diu que contradiu el reglament del servei municipal de retirada de vehicles de 1997 i encara vigent.

  • El 9 Nou
  • 21/03/2016 | 13:00
  • 0

El sistema es fa a través d’un contracte amb l’empresa Estacionaments i Serveis (Eysa) firmat el 2013 i que permet la retirada de vehicles mal estacionats sense la presència d’un policia local. El mateix conductor de la grua, quan detecta un cotxe mal aparcat, li fa diverses fotos, les envia a la comissaria de la policia i un agent n’autoritza o no la retirada.

En un comunicat, el sindicat UGT diu que el sistema és il·legal perquè, segons el reglament, la policia local “ha de ser present durant l’acció de retirada i fins l’inici del transport”. Un portaveu del sindicat i membre de la Policia Local diu que, en cas que no hi hagi una resposta satisfactòria a la instància, el següent pas serà presentar un recurs judicial.

El sindicat diu que hi ha sentències judicials en contra d’aquest servei en altres ciutats i adverteix que es pot vulnerar la llei de protecció de dades perquè “és una concessió privada qui obté les dades dels ciutadans en una base privada quan s’inicia l’expedient administratiu”.

El regidor de Mobilitat Ciutadana, Josep Maria Garzón, ha negat totes les acusacions. Sobre el reglament que regula la retirada de vehicles, diu que “després de l’aprovació d’aquest reglament es va aprovar l’ordenança d’administració electrònica i la llei de Seguretat Viària que permeten que la validació de les sancions sigui telemàtica”. També nega que l’empresa tingui accés a les dades dels propietaris dels vehicles retirats. “L’empresa només retira el vehicle, però les sancions les tramita l’Ajuntament”, diu. I afegeix que les sentències a què fa referència la UGT són per casos diferents. “L’ordenança de la ciutat de Sevilla establia que era el mateix conductor de la grua i no la policia qui decidia si retirava el vehicle”.

El servei de grua de Mollet l’atenen tres persones, dues a jornada completa i una a mitja jornada que ho compagina amb el control de la zona blava. Funciona en dos torns de les 6 del matí a les 2 de la tarda i de les 2 de la tarda a les 10 de la nit. A les nits i els caps de setmana només actua si hi ha una denúncia i, en aquest cas, sí que hi va un policia. Controla especialment les zones de càrrega i descàrrega i els guals. Un dels treballadors del servei també ha manifestat a EL 9 NOU el seu malestar pel fet d’haver d’actuar sense la presència de la policia.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.