La variant de Sant Feliu seguirà el traçat amb menys impacte sobre el nucli urbà

La futura variant de la C-59 a Sant Feliu ja té traçat definitiu. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat de forma definitiva l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta nova carretera que ha de permetre desviar tot el trànsit que, actualment, travessa el nucli urbà.


El 9 Nou
13/06/2015

El traçat escollit és el que tindrà un menor impacte sobre el nucli urbà perquè, al tram sud, passarà el més allunyat possible dels habitatges. Al mateix temps, a la zona oest, la variant discorrerà entre les granges de Can Deu i el camí de Can Masclans. Això farà que no sigui visible des del poble, segons va informar l’Ajuntament aquest divendres.

Des del consistori, també indiquen que el recorregut escollit serà el que tindrà menor impacte acústic sobre els habitatges. “Perquè a la part oest, on podria quedar a la vora del poble, queda darrere de la carena del camí de Can Masclans i, a la part sud, és l’opció més allunyada de Sant Feliu”. A banda, l’Ajuntament recorda que la variant “permetrà millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació” a tot el nucli urbà, que actualment està molt condicionat per l’elevat volum de trànsit que travessa Sant Feliu.

Amb l’estudi informatiu i la declaració d’impacte ambiental aprovats definitivament es fa un pas més cap a la construcció de la variant. Ara quedarà pendent l’encàrrec de la redacció del projecte executiu per poder iniciar la construcció.

QUATRE QUILÒMETRES

La variant tindrà un recorregut de quatre quilòmetres per la zona oest del nucli. Serà una carretera de dos carrils, un per sentit. Amb tot, als trams amb major pendent –arribarà a un màxim del 7% en alguns punts– hi haurà un tercer carril per facilitar la circulació dels vehicles lents i els avançaments. La velocitat estarà limitada a 80 quilòmetres per hora i es preveu la construcció de tres rotondes a nivell: una a la part sud, una al centre per connectar amb la carretera de Gallifa i una darrera al nord, que també connectarà amb la carretera de Sant Quirze. L’estudi informatiu fixa que l’obra costarà uns 24 milions i inclou la construcció d’un viaducte d’un 515 metres a la zona sud per creuar el torrent de Can Bosch.
A banda, l’estudi fixa que, en l’execució de l’obra, caldrà tenir en compte la possible troballa de restes arqueològiques a la zona del camí de Can Bosch. A més, s’haurà d’estudiar la continuïtat dels camins de la Font del Cussonell i la millora de les pistes de Can Masclans i Can Bosch, a partir de les consideracions prèvies de l’Ajuntament.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 478 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't