Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La venda de vehicles pren aire i creix un 20% al Vallès el 2014

La venda de turismes i vehicles tot terreny va incrementar-se gairebé un 19,67% al Vallès Oriental durant l’any passat.

  • El 9 Nou
  • 15/02/2015 | 16:00

És el primer gran salt per als concessionaris d’automoció des que va esclatar la crisi. Les xifres, més de 6.700 vehicles venuts, queden lluny dels millors anys per al sector (s’havien arribat a superar les 14.000 unitats venudes) però són un indicador doble: hi ha més confiança per consumir i, sobretot, el pla PIVE (subvencions per a la substitució de parc mòbil) ha tingut finalment un paper dinamitzador per al sector.

Els creixements que ha experimentat el sector al Vallès Oriental superen les mitjanes de Catalunya i de l’Estat. “En el nostre sector, el Vallès Oriental anticipa les tendències: baixa abans que ho faci a la resta del país i també es recupera abans; això fa pensar que el creixement continuarà”, explica el cap de vendes del concessionari Renault-Dacia a Granollers (Automòbils Pruna, del grup Gasp), Marcel Closas.

Les xifres del mes de gener apunten en aquesta línia. “Ha estat un mes espectacular: en el mercat de particulars, que és l’autèntic termòmetre del consum, a Espanya hi ha hagut un creixement del 30%; al Vallès Oriental ha estat del 70%, això ens permet ser moderadament optimistes”, remarca Closas.

El creixement de vendes es va produir en tota mena de vehicles, i va ser especialment intens en la gamma dels tot terreny, amb un creixement del 37%. En turismes, la pujada va ser del 16%. La suma d’aquests dos segments de mercat dóna el 20% de creixement de 2014, que supera clarament les tímides mostres de represa que s’havien detectat en l’exercici precedent, quan l’increment de vendes va quedar-se en un 3%. Una altra gamma, la de les furgonetes i furgons, amb un mercat més reduït, va incrementar-se un 29%.

“Les dades del sector estan clarament influïdes pel pla PIVE, o s’hauria de veure com seria l’evolució si no existís”, admet Closas. Aquest pla concedeix ajudes per a la renovació de vehicles de més de 10 anys que siguin substituïts per turismes que compleixin normatives d’emissions de gasos reduïdes. “El pla és transcendental, i tots els turismes que apareixen en els primers llocs de venda estan inclosos en el PIVE”, apunta el cap de vendes de Renault-Dacia.

El sector està ara pendent que s’aprovi la setena edició d’aquest programa de suport (actualment hi ha vigent una pròrroga del sisè). El gremi del sector el considera també necessari per millorar el parc automobilístic que està molt envellit. “Més del 50% dels turismes tenen més de 10 anys i això incideix en la seguretat viària i les emissions mediambientals”, diu el secretari general del Gremi del Motor, Joan Blancafort.

L’any passat, la marca líder al Vallès va ser Volkswagen, a poca distància de Toyota. En canvi, el model amb més vendes va ser el Dacia Sendero. “És un indicador de com està el mercat: opta per un model de baix cost, amb bones prestacions però amb els costos molt ajustats; el consumidor està sent coherent a l’hora de comprar”, diu Marcel Closas.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.