Segons han explicat fonts d’aquest organisme a EL 9 NOU, així queda recollit en l’acord de 2002 on Renfe (encara no s’havia fet la separació entre l’operadora del trens i la gestora de les vies i la resta de la infraestructura) dóna permís a l’Ajuntament per a la reurbanització de la zona, que incloïa la construcció de tancaments als costats de les vies. Des de l’Adif, asseguren que, a més de fer les tanques, l’Ajuntament també s’havia de fer càrrec del manteniment.
L’Ajuntament entén que el manteniment perimetral és responsabilitat del propietari de la infraestructura. De fet, el consistori ha reclamat en diverses ocasions que es facin les reparacions necessàries per evitar que els vianants puguin accedir i travessar les vies tant de la línia de França com de la línia del Nord. L’octubre de 2013 es va enviar un informe per escrit denunciant diverses mancances que l’Adif va respondre al desembre dient que s’havien solucionat. Aquest gener, però, l’Ajuntament va tornar a insistir.
Des de l’Adif, recorden a la gent la importància de no provocar danys als tancaments perimetrals, que es col·loquen per garantir la seguretat de les persones que es poden moure a prop i dels passatgers. També recorden que només es pot creuar les vies pels espais habilitats.
{{ comment.text }}