En l’estudi, es posa de manifest la necessitat de connectar els mercats de treball dels diferents municipis per generar “productivitat i competitivitat” però sobretot “exportació, que és la paraula clau”. Segons Trullén, la B-30 és una zona estratègica per sortir de la crisi perquè concentra “una part notable de les empreses exportadores de Catalunya”. L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, reclama de nou la construcció del quart cinturó ferroviari i viari per millorar la connexió entre els municipis i fer-ne créixer l’economia.
Joan Trullén, que també es el director de l’Institut d’Estudis Metropolitans i Regionals, assegura que l’àmbit de la B-30 és un “element clau” per sortir de la crisi. “De la crisi se ne’n surt exportant” afirma Trullén, que afegeix que les bases exportadores de l’economia catalana estan en aquest àmbit. En aquest sentit, alerta que el 48% de la indústria dedicada a la innovació de la regió metropolitana es concentra en els municipis de la B-30.
Dèficit d’infraestructures
Malgrat això, l’estudi posa de manifest un “dèficit” d’infraestructures per connectar “els mercats de treball” de municipis com Granollers, Sabadell, Terrassa o Martorell. Segons Trullén, la integració d’aquests mercats és un element estratègic per millorar la competitivitat de tota la zona, perquè “garanteix el nou model de creixement basat amb l’exportació”.
L’estudi es va presentar aquest dimarts a la Sala Francesc Tarafa de Granollers (Vallès Oriental) davant alcaldes i representants de tots els municipis que conformen l’àmbit de la B-30. També hi era present l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que va tornar a reclamar la construcció del quart cinturó ferroviari i viari per millorar la connectivitat dels municipis de la zona “sense haver de fer esports de risc”.
{{ comment.text }}