Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Ametlla tallarà 23 arbres de la carretera de Sant Feliu per fer voreres

La construcció del darrer tram de voreres que queda per fer a la carretera de Sant Feliu, al nucli urbà de l’Ametlla, comportarà la tala de 23 dels prop de 140 plataners que hi ha entre els carrers Pompeu Fabra i Francesc Macià.

  • El 9 Nou
  • 03/01/2013 | 7:00

L’Ajuntament ja té sobre la taula el projecte executiu d’aquesta actuació a la travessia urbana de la BP-1432 que millorarà la seguretat dels vianants amb la construcció de voreres a banda i banda –en l’únic tram on encara no n’hi ha– i dels conductors perquè la carretera passarà a tenir una amplada mínima de 6,6 metres.

Les obres tenen un pressupost de 2,12 milions d’euros que pagaran l’Ajuntament i la Diputació gairebé a mitges. El consistori preveu finançar la seva aportació a través del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC). Està previst que els treballs comencin durant el primer semestre del 2013.

“Volem ser el màxim de curosos però volem tirar-ho endavant perquè si no, no hi haurà mai voreres en aquest tram”, assegura l’alcalde, Andreu Gonzàlez (CiU), que considera que “la seguretat dels vianants està per sobre de tot”. “Hem de ser valents”, afegeix.

La supressió dels arbres es farà en els punts on la carretera és més estreta. “Hi ha llocs que no arriba als sis metres d’amplària. La Diputació ens demana dos carrils de 3,3 metres com a mínim”, comenta el regidor d’Urbanisme, Carles Borràs. “Hem estat el màxim de cursos”. Per reduir l’impacte, el projecte mou l’eix de la carretera en alguns punts amb l’objectiu que els arbres que es tallin no siguin tots de la mateixa banda. També s’ha procurat que no n’hi hagi molts de seguits. A més, “s’hi replantaran arbres més joves amb un perímetre de 15 a 20 centímetres”. “En cinc anys, tindrem un arbre adult”, apunta el regidor d’Urbanisme, que afirma que l’objectiu és que aquesta carretera “passi a ser un carrer més del poble”.

Amb tot, l’actual govern municipal de CiU descarta la variant a la carretera de Sant Feliu com s’havia plantejat als anys noranta pels carrers Pou de Glaç i Onze de Setembre i amb la construcció d’un nou vial fins al pont de la Terrera. “No té sentit pel cost i per l’impacte sobre el planejament. La Diputació ens diu que la millora s’ha de fer a la carretera que ja tenim”, assegura Carles Borràs.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.