Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’AMTU demana més rapidesa per decidir actuacions en infraestructures de transport públic

Només un 17,1% dels desplaçaments interurbans em poblacions de l’associació de municipis amb transport urbà es fan amb mitjans col·lectius. Les mancances en infraestructures en són la causa. Ho revela una enquesta de l’AMTU que posa de relleu que cal prendre decisions ràpides en infraestructures.

  • El 9 Nou
  • 24/11/2009 | 11:37
  • 0

L’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) reclama al Ministeri de Foment més celeritat en la planificació de les millores ferroviàries previstes dins la segona corona metropolitana de Barcelona per reduir l’ús del vehicle privat.

Els responsables de l’AMTU han presentat avui a Granollers l’enquesta bianual sobre la mobilitat interurbana en els 66 municipis de la segona corona metropolitana de Barcelona i una de les principals conclusions és que el transport públic dins l’àmbit AMTU s’utilitza poc perquè “és escàs i té poques freqüències”.

Una altra de les conclusions de l’enquesta és que els usuaris es desplacen principalment dins de l’àmbit AMTU i a més utilitzen majoritàriament el vehicle privat per fer els desplaçaments habituals “perquè no tenen alternatives de transport públic o les que hi ha són molt deficients”, ha explicat el president de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà, Josep Mayoral.

En canvi, Josep Mayoral ha explicat que els usuaris que es desplacen de la segona a la primera corona metropolitana utilitzen el transport públic “perquè el sistema facilita aquest desplaçament radial”.

A més, l’enquesta de l’AMTU confirma que el primer destí dels seus usuaris ja no és la primera corona metropolitana, com passava fa uns anys, sinó que són els mateixos municipis de la segona corona metropolitana de Barcelona, i per tant “és necessari millorar les connexions interurbanes per reduir l’ús del transport privat” ha afegit Mayoral.

Mayoral ha destacat que l’enquesta evidencia la necessitat d'”augmentar el ritme de les inversions en matèria ferroviària”, com la línia orbital ferroviària i el desdoblament de línia Nord de rodalies Renfe, de reforçar el transport públic interurbà perquè “és escàs i té poques freqüències” i de millorar la xarxa viària “per fer més eficient el transport públic”.

També ha destacat que aquest conjunt de mesures permetrien millorar les xarxes de comunicació de la segona corona metropolitana de Barcelona, equilibrar el nivell d’infraestructures entre la primera i la segona corona metropolitana de Barcelona i, sobretot, reduir els desplaçaments amb vehicle privat entre els municipis de la conurbació de Barcelona.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.