L’objectiu és facilitar als usuaris l’accés a la línia donant-los facilitats per aparcar de manera similar a la que ja troben els usuaris dels trens de rodalia.
Segons ha explicat a EL 9 NOU Lluís Alegre, cap del servei de mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), es tractaria d’aparcaments més petits que els de les estacions de tren. Tindrien una cinquantena de places cadascun.
La construcció d’aparcaments lligats a les parades principals de la línia d’autobús exprés ja formava part del projecte inicial plantejat pels ajuntaments de la Mancomunitat de la Vall del Tenes. Actualment, la parada de Parets, situada prop del camp de futbol, és la que disposa d’un espai per a aparcament més gran. En altres municipis, els ajuntaments havien pensat espais concrets per poder fer aquests aparcaments a l’espera de poder tirar endavant la seva construcció.
A banda, el Pla Director d’Infraesctructures que s’ha d’anar executant fins l’any 2020 també preveu quatre aparcaments més que haurien de donar servei a la futura línia de la xarxa exprés.cat de l’eix de la riera de Caldes. Aquesta nova línia d’autobús exprés ha de connectar Caldes i la resta de municipis del sud del corredor de la C-59 amb Barcelona d’una manera més ràpida i seguint el model de l’eix de la Vall del Tenes. Per tant, limitant el nombre de parades de cada municipi.
{{ comment.text }}