L’autopista Granollers-Mataró perd el 26% de trànsit des de 2008

Nova caiguda en el volum de trànsit que passa a diari per l’autopista C-60 que connecta Granollers amb Mataró de forma directa a través dels túnels de Parpers. De 2008 a 2012, la via acumula una caiguda del 26% en el nombre de vehicles que hi passen.

El 9 Nou
15/01/2014

Segons les dades de les intensitats mitjanes diàries incloses a l’estudi de l’accidentalitat EuroRAP, s’ha passat dels 46.612 vehicles que hi passaven a diari l’any 2008 –just a l’inici de la crisi econòmica– als 34.198 que hi van passar durant el 2012. La caiguda entre 2011 i 2012 va ser superior al 10%. En un sol any, hi van deixar de passar prop de 4.000 vehicles al dia.

Fora de la C-60, són les autopistes de peatge les que han patit una major davallada en el volum circulatori des de 2008 fins ara. En el cas de l’AP-7, el tram entre la Roca i Maçanet ha perdut un 11,76%, que representa uns 7.500 vehicles al dia. La caiguda en el tram metropolità –de la Roca fins al nus del Papiol– és inferior: d’un 9,23%. Entre 2011 i 2012, tots dos sectors van acumular noves caigudes en uns resultats que poden tenir una explicació directa amb la crisi i la reducció de l’activitat econòmica al país.

La C-33, entre Montmeló i l’entrada de Barcelona, també ha patit una davallada que frega el 12% i que representa uns 8.500 vehicles diaris menys. A diferència de l’AP-7, la caiguda va ser superior entre el 2011 i el 2012. En concret, es va situar en un 5,25%, que representa 3.680 vehicles al dia menys. En aquest cas, la caiguda no s’entén només per la crisi econòmica. També cal tenir en compte les millores que s’han fet a la C-17 a l’altura de Montcada amb la supressió dels semàfors a l’enllaç amb la N-150 i a l’entrada del barri de Ciutat Meridiana, a Barcelona; i la construcció d’un segon carril a la connexió amb la Meridiana. Això ha ajudat a equiparar la durada del recorregut entre l’autopista, que és de peatge, i la C-17. Les dades del darrer any del tram sud de la C-17 entre Mollet i Barcelona permeten confirmar el transvasament de vehicles. En aquesta zona, la carretera va guanyar un 2,05% de volum circulatori. Equival a poc més de mil vehicles al dia.

Respecte a les dades de 2008, hi ha un lleuger increment, del 0,54%. A la C-17, el tram sud és l’únic que ha registrat un increment del volum circulatori entre 2011 i 2012. En canvi, hi va haver reduccions del 3,12% entre Lliçà de Vall i la Garriga (1.532 vehicles menys), de l’1,34% entre la Garriga i els Hostalets de Balenyà (443 vehicles menys) i del 0,87% entre Mollet i Lliçà de Vall (547 vehicles menys). Però, respecte a les dades de 2008, només es redueix el trànsit entre Lliçà de Vall i la Garriga. La caiguda és del 5,46%, uns 2.500 vehicles diaris. A la resta de trams, hi ha augments. El més significatiu és entre la Garriga i els Hostalets: un 5% i uns 1.500 vehicles al dia. Entre Mollet i Lliçà de Vall, l’increment és de l’1,85% amb poc més de mil vehicles més en aquest període de quatre anys.

MÉS TRÀNSIT ENTRE CARDEDEU I SANT CELONI

Entre els anys 2008 i 2012, el tram de carretera del Vallès Oriental que ha experimentat un increment més important del volum circulatori és el de la C-35 entre Cardedeu i Sant Celoni. El nombre de vehicles que circulen per aquest tram ha pujat gairebé un 11%. En concret, s’ha passat dels 19.598 que hi passaven l’any 2008 als 21.736 que ho van fer l’any 2012.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 103 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't