Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’avanç del nou pla general de Canovelles preveu allargar el carrer Diagonal fins al riu

L’avanç del nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Canovelles planteja una solució per a l’illa d’habitatges de l’antiga empresa Bassi, que està a cavall d’aquest municipi i Granollers.

  • El 9 Nou
  • 24/02/2016 | 10:00
  • 0

La idea se centra en el perllongament del carrer Diagonal fins a la rotonda que hi ha a l’extrem sud del passeig de la Ribera i del pont del carrer Ramon Llull, ja en terme de Granollers. A partir d’aquí, es reordenarien part de les construccions existents i es dotaria a aquest àmbit de més sostre d’habitatge i comercial. Ho va detallar Ferran Navarro, un dels arquitectes responsables de la redacció del nou planejament urbanístic que es va presentar fa uns dies a Can Palots amb uns 80 assistents.

La solució que es planteja a l’illa de l’antiga Bassi, a més, es pot executar sense l’acord amb Granollers i preveu que hi deixi d’haver construccions que estan a cavall dels dos municipis. “La proposta aquesta hem de pensar a poder fer-la sense necessitar Granollers perquè amb Granollers no ens posarem d’acord mai”, va afirmar l’alcalde, José Orive, a partir de les preguntes d’alguns veïns i comerciants de la zona. L’alcalde es va comprometre a fer un debat monogràfic sobre aquest espai amb els afectats. Alguns dels assistents van qüestionar la necessitat de perllongar el carrer Diagonal i van alertar sobre les conseqüències negatives que podria tenir per al trànsit i per al comerç del carrer Riera.

L’avanç del POUM planteja la construcció d’uns 600 habitatges nous com a màxim al municipi, una xifra molt similar a la que ja permetrien els espais encara per urbanitzar previstos al pla general de 1984. Això portaria Canovelles a un màxim d’uns 17.100 habitants l’any 2028, uns 1.200 més que els 15.900 que hi havia l’any 2011.

Un dels àmbits de creixement que es plantegen és a l’entorn de la carretera de Caldes. S’hi situen diverses illes d’edificis per facilitar la transformació d’aquesta carretera en un carrer més del poble. També per donar continuïtat a carrers del nucli urbà que ara queden tallats i no arriben a la carretera. A més, es generaria un gran parc a l’entorn de la masia de Can Carrencà, que passaria a ser municipal i es podria reconvertir en un equipament. Aquests diferents àmbits es preveuen de dimensions reduïdes –per tant, amb menys propietaris– per facilitar el seu desenvolupament urbanístic.

El nou POUM també planteja opcions per millorar la permeabilitat de la C-17 i construir nous carrers que travessin la carretera –per exemple des del barri de Tibel i Les Àligues– i facilitin l’accés cap a les zones rurals de l’oest del municipi o les zones urbanes que ja hi ha com una part de Can Duran o el barri de Can Xicota, a Lliçà d’Amunt. Per Navarro, el projecte per construir un tercer carril per sentit a la C-17 s’ha de veure com “una oportunitat” per guanyar permeabilitat entorn d’aquest eix viari perquè deixi de ser una barrera.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.