L’AVE ja travessa el Vallès Oriental

Els trens AVE ja travessen el Vallès Oriental des de la Llagosta i fins a Sant Celoni. Aquest dimarts s’ha inaugurat la línia del tren d’alta velocitat entre Barcelona i Figueres en un acte amb la presència del príncep Felip, el president espanyol, Mariano Rajoy i el president català, Artur Mas.


El 9 Nou
08/01/2013

El príncep Felip, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, i el president de la Generalitat, Artur Mas, han inaugurat aquest dimarts al migdia a Girona la línia del tren d’alta velocitat que unieix Barcelona amb Figueres travessant el Vallès Oriental i connecta la capital catalana i la xarxa d’alta velocitat de l’Estat espanyol amb la resta d’Europa. Ho han fet després de fer el trajecte entre Barcelona i Figueres, d’uns 50 minuts de durada, i retornar fins a Girona.

La línia del tren d’alta velocitat travessa el Vallès Oriental seguint el corredor de l’AP-7. Passa per la Llagosta, Mollet, Montmeló, Montornès, Vilanova, la Roca, Llinars, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni i Gualba. Els trens fan el recorrgut a unes velocitats que superen ronden els 250 quilòmetres per hora.

A la comarca, la línia té algunes infraestructures singulars com el túnel urbà d’1,3 quilòmetres que travessa el nucli de Montmeló, el viaducte de Valldoriolf, entre Vilanova i la Roca, de 774 metres, i el viaducte de Llinars, de 554 metres que travessa l’AP-7 i, des de la seva construcció, ha esdevingut una icona de la nova línia.

A partir d’aquest dimecres, s’inicia l’explotació comercial de la línia i hi circularan els primers passatgers. Serà amb nou expedicions diàries per sentit entre Barcelona i Figueres i entre Figueres i Barcelona.

El tram entre Mollet i les comarques de Girona ja fa mesos que és utilitzat per al pas de combois de mercaderies. A partir d’ara, el trànsit de mercaderies i el de persones conviuran en un traçat de més de 130 quilòmetres que forma part del corredor del Mediterrani.

EL TREN I LA UNITAT D’ESPANYA

La construcció de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Figueres i de la resta de la xarxa de l’Estat ha estat posada com un exemple de vertebració i de cohesió per part del president Rajoy i el príncep Felip. “L’acte d’avui és la demostració més palpable que som un país en marxa que, amb esforç i amb sacrificis, està treballant per superar les dificultats i sortir endavant. D’aquesta manera, amb optimisme i unint les nostres forces, afrontarem amb èxit el nostre futur”, ha assegurat el príncep Felip. Per la seva banda, Rajoy ha afirmat que “l’AVE busca suprimir distàncies i unir territoris per apropar les persones. Per què, si els raïls de l’AVE són raïls de prosperitat també són vies d’entesa”. “I només les vies que ens apropen ens fan capaços d’anar més lluny”, ha afegit.

Mas, per la seva banda, ha recordat que la unió de Catalunya amb Europa a través del ferrocarril ja era una aspiració del país al segle XIX quan es van construir les primeres línies entre Barcelona i Mataró i Barcelona i Granollers. I, que es va materialitzar, anys després, amb la connexió fins a Portbou. Amb tot, ha afegit que encara avui hi ha reivindicacions pendents i ha recordat la importància del corredor del Mediterrani. Per Mas, “cal invertir els recursos en aquelles infraestructures que aportin un major rendiment”.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha estat el més crític amb el retard de la infraestructura, amb les molèsties que han generat els quatre anys d’obres a la ciutat i amb el retard de les qüestions que queden pendents com l’acabament de l’entorn de la nova estació de l’AVE i, sobretot, el soterrament de la línia convencional amb un túnel que permetrà desmuntar l’actual viaducte que divideix la ciutat.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 498 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't