Els bons resultats en la prova d’anglès de la Selectivitat dels alumnes de l’Escola Municipal de Treball (l’EMT) de Granollers ha atret l’atenció de la Universitat de Barcelona, que ha fet un estudi per esbrinar les causes d’aquest bon rendiment, i la dels altres cinc centres amb millors resultats en aquesta matèria. El projecte d’investigació, a càrrec del Departament d’Anglès d’aquesta universitat, ha pres com a referència els resultats acadèmics entre el 2005 i el 2007, i ha estudiat la preparació i motivació dels professors, els mitjans tècnics o la metodologia que es fa servir a les classes, entre altres.
Segons l’estudi, la formació i la motivació dels professors és el factor que més influeix en els bons resultats dels alumnes. En canvi, altres elements, com el tipus de metodologia que fan servir els professors (més teòrica o amb pes en la comunicació oral), o el tipus de mitjans tecnològics no incideix tant en el rendiment. “El que ens van dir des de la Universitat de Barcelona, és que tots els professors dels sis centres triats teníem molt bon nivell de llengua, amb estudis de Filologia Anglesa i amb reciclatge i formació continuada”, explica Josep Clavera, un els dos professors d’anglès de Batxillerat a l’EMT. L’estudi també concloïa que els docents estaven molt compromesos amb la seva feina i que tenien un cert grau d’exigència amb els alumnes. “Segons ens van dir, aquests bons resultats que aconseguim generen dinàmiques positives, perquè els alumnes surten de classe motivats i, a més, provoquen un efecte crida. És a dir, els alumnes que vénen al centre tenen bon nivell. S’hi matriculen perquè saben que se’ls exigirà més que en un altre institut, perquè el seu rendiment serà més alt”, explica Clavera.
{{ comment.text }}