Les Franqueses afronta el primer judici per les multes als semàfors

El conflicte per les multes de trànsit imposades a partir del sistema de càmeres en diferents punts de les Franqueses arriba a un moment clau.

Dijous d’aquesta setmana es farà, si no hi ha endarreriments de darrera hora, el primer judici per un recurs contenciós administratiu que va presentar una de les persones multades amb aquest sistema. Serà al Jutjat Contenciós Administratiu número 15 de Barcelona i la vista es farà a la sala multiusos de la Ciutat de la Justícia.

Serà el primer d’una llista de judicis que es faran entre aquest any i l’any vinent i que pot ser molt llarga. Fonts de la Plataforma d’Afectats per les Multes (PAM) han informat que d’aquí a final d’any ja hi ha data per a cinc judicis més. Serien els dies 24 i 28 d’octubre, el 10 i 21 de novembre i el 13 de desembre. Per a l’any vinent ja hi ha vistes fixades per als dies 7 i 16 de març i el 6 d’abril. L’advocat Agustí Morera, del despatx VM Legal, de Granollers, que porta bona part dels casos, explica que almenys una trentena de casos arribaran a judici i que, en conjunt, s’han presentat prop de 80 contenciosos. Aquestes són les accions engegades per persones a títol particular, però, a més, el Jutjat Contenciós Administratiu número 17 de Barcelona ha admès a tràmit el recurs col·lectiu que va presentar la PAM. Segons Morera, el fet és rellevant perquè és excepcional que un jutge admeti un recurs conjunt.

Tots els recursos judicials presentats reclamen que els tornin els diners de les multes imposades –200 euros més el recàrrec corresponent si no es va pagar en el termini establert– i el retorn dels punts perduts en el carnet de conduir –quatre per cada multa–. El judici d’aquest dijous correspon a una multa que van imposar a una dona veïna de Canovelles per saltar-se el semàfor del carrer Catalunya, a Llerona. De fet, segons Morera, més de la meitat dels recursos judicials són per multes imposades en aquest punt, ja que el semàfor no té les tres fases habituals (verd, ambre i vermell) sinó que està en ambre intermitent i passa per ambre fix durant quatre segons abans de posar-se vermell. En segon lloc en nombre de sancions recorregudes hi ha el semàfor de la rotonda de Can Mònic. En aquest punt, però, l’advocat de la PAM admet que el nombre de multes s’ha reduït des que es van posar les tres fases habituals del semàfor a la sortida de la rotonda –d’entrada es manté el sistema d’ambre intermitent, fix i vermell. En tots els casos, el gran argument dels denunciants és que els aparells no han estat sotmesos al control metrològic, fet que en altres llocs, arreu de l’Estat, ha donat lloc a l’anul·lació de denúncies.

El sistema de control semafòric amb càmeres al carrer Catalunya de Llerona, a la rotonda de Can Mònic i a la cruïlla de la carretera de Ribes amb la carretera de Corró d’Amunt va entrar en servei el dia 21 de febrer de l’any passat i, des de llavors, la PAM calcula que s’han imposat més de 22.000 multes. De fet, les que es van posar entre el 21 de febrer i el 18 de març de l’any passat, unes 1.200, l’Ajuntament les va anul·lar perquè el sistema inicial, que després va canviar, provocava confusió entre els conductors.

El sistema, el va implantar l’empresa Aplicaciones Eléctricas ENE, SA, i des de llavors diversos informes tècnics encarregats per l’Ajuntament han conclòs que no cal que se sotmetin a control metrològic perquè no fan cap mesurament. Per fer-se càrrec de la seva defensa en els judicis, l’Ajuntament ha contractat els serveis de l’advocat Alfonso Arroyo Díez, amb despatx al carrer Muntaner de Barcelona.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 517 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't