Aquesta opció es planteja en la travessia urbana del nucli de Corró d’Amunt (en aquest cas també caldria instal·lar els semàfors perquè no n’hi ha), a l’antiga N-152a a l’altura de Llerona i a la cruïlla de la banda de llevant de la rotonda de Can Mònic, a tocar de la ronda Nord. Com passa en altres poblacions com Mollet, Santa Eulàlia i Sant Fost, estarien gestionats per una empresa privada que s’encarrega de la instal·lació i gestió a canvi d’un percentatge de l’import de la sanció.
Segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Josep Randos (PSC), a Corró d’Amunt i Llerona, es plantegen semàfors que sempre estarien en vermell excepte en el moment que el sistema detecta que hi passa un vehicle. És un funcionament similar al que s’ha posat en marxa fa unes setmanes a Santa Maria de Palautordera. Si el vehicle ho fa a la velocitat correcta, el semàfor es posa verd sense que s’hagi de reduir més el ritme de la marxa.
En canvi, si se sobrepassa el límit permès, haurà de frenar per no passar-se el semàfor en vermell. Si sobrepassa la línia d’aturada, la càmera fotografiarà el vehicle infractor, que serà sancionat. Tant a Corró d’Amunt com a Llerona, la mesura funcionaria en tots dos sentits de la circulació.
En els passos de vianants de la rotonda de la ronda, entre Can Mònic i la zona esportiva de Corró d’Avall, els radars fotografiaran els conductors que es passin el semàfor quan estigui en vermell. “És un punt on travessa molta gent a peu”, diu Randos. En el cas de Corró d’Amunt, el regidor entén que contribuiran a millorar la seguretat viària. En el darrer ple, Rafael Bernabé, de Les Franqueses Imagina i president del consell de poble de Corró d’Amunt, va demanar mesures per millorar la seguretat viària a la carretera que va de Corró d’Avall i enllaça amb la carretera de Cànoves.
{{ comment.text }}