Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Les obres al carrer Girona i el preu fan perdre un 11% de passatgers al bus de Granollers

El servei d’autobús urbà a la conurbació de Granollers –Canovelles, la Roca i les Franqueses a més de la capital de comarca– va perdre uns 132.000 passatgers durant l’any passat.

  • El 9 Nou
  • 27/01/2014 | 16:00
  • 0

En total, el servei va transportar 1.035.801 viatgers, un 11,32% menys que l’any anterior. L’Ajuntament de Granollers atribueix aquesta caiguda a dos factors: l’augment de preus aplicat per la Generalitat a principi de 2013 i les obres del carrer Girona que van obligar a suprimir durant diversos mesos les parades dels carrers Enginyer i Minetes.

“Qualsevol alteració a un eix important com el carrer Girona té conseqüències: hi ha canvis dels itineraris habituals o retards”, assegura el regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia. També es van registrar algunes incidències de funcionament del sistema que informa als usuaris del temps d’espera a les parades. “Són problemes que confonen el ciutadà i que tampoc ajuden”.

Amb tot, Segovia apunta l’efecte que té l’augment del preu dels bitllets, tant del senzill com de la targeta multiviatge T-10. “Vivim en una ciutat on les distàncies no són gaire grans i ara la gent es mira molt més la butxaca. Pagar 2,15 euros per un trajecte pot tenir lògica per moure’s per Barcelona o la primera corona metropolitana perquè permet fer uns desplaçaments molt més llargs. A Granollers, és molt diferent perquè 2,15 euros són molts per anar de Can Gili a Can Bassa”. En aquest sentit, recorda que des de l’Ajuntament de Granollers i l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) s’ha expressat a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el malestar per l’augment tarifari aplicat aquests darrers anys. “Creiem que l’augment és abusiu però són decisions que no pren l’Ajuntament de Granollers. Una opció seria sortir del sistema tarifari però llavors no hi hauria bitllets integrats i això també penalitzaria els usuaris”.

Segovia destaca la bona rebuda de títols propis com la targeta S1 que va crear l’operadora Sagalés per a tots els seus trajectes. És una targeta de 10 viatges que no permet fer transbordament entre autobusos ni tampoc amb el tren. “No supera la línia psicològica dels 10 euros”, com passa amb la T-10. Aquest 2014, aquesta targeta costa 8,25 euros.

D’altra banda, el Grup Municipal d’ICV-EUiA a Granollers ha presentat una moció al proper ple per mostrar el rebuig municipal a la pujada de preus aplicada per l’ATM. El text també demana canvis en l’estructura de zones tarifàries passant de les sis que hi ha ara a dues.

PÈRDUA D’UN TERÇ D’USUARIS DES DE 2008

La caiguda de viatgers del bus de Granollers és més important respecte a les dades de 2008, quan es van superar els 1,4 milions de passatgers. En concret, la baixada supera el 35%. Segovia recorda que la crisi ha fet reduir molt els desplaçaments perquè hi ha hagut una reducció de l’activitat econòmica.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.