Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’esperat enllaç amb les autopistes a Montmeló

El PDU del Circuit ha inclòs el sector de més de 28 hectàrees de sòl delimitat per l’actual nucli urbà de Montmeló, i l’autopista AP-7 per tal de fer possible l’enllaç entre el nucli urbà del municipi i les autopistes AP-7 i C-33.

  • El 9 Nou
  • 26/05/2016 | 18:00
  • 0

Aquesta és una vella aspiració de la localitat, que fins ara veu passar aquestes vies de gran capacitat, però sense tenir un accés directe. El PDU preveu l’enllaç amb una gran rotonda prop de la casa de Can Butjosa i una altra prop de la traça del ferrocarril del Nord .

El PDU manté la mateixa qualificació del sòl que recull del POUM de Montmeló, és a dir, sòl urbanitzable delimitat que inclou dos subsectors amb usos bàsicament residencials però també, una petita part, terciaris. A la banda més propera al Circuit, el POUM planifica el Turó de la Bandera, amb 152.100 metres quadrats i usos residencials amb habitatge aïllat. A la banda sud, hi ha el sector de Can Gurgui, amb 130.600 metres quadrats, que preveu usos residencials i terciaris. En aquest darrer sector, la Generalitat preveia una de les àrees residencials estratègiques (ARE) que es van planificar l’any 2008, durant el segon tripartit. S’hi preveia la construcció de 724 habitatges, el 50% de protecció pública.

L’ARE de Montmeló, però, com la resta, va decaure. De fet, des del principi va topar amb problemes derivats de la proximitat d’una via de comunicació de gran capacitat per on passen mercaderies perilloses.

Un dels elements més destacats que es dibuixa en el sector són dos nous ponts sobre l’autopista AP-7 que connectarien amb el sector industrial i de formació de Can Guitet, prop del cementiri. Un seria la continuació de l’actual carrer Ramon i Cajal i l’altre seria la continuïtat d’una ronda perimetral que recorreria tot el sector, fins al pont sobre el tren a l’alçada de Farmahipània. En una fase següent, el PDU preveu unir els dos ponts amb una plataforma sobre l’autopista.

Una de les incògnites que es mantenen sobre el desenvolupament del sector és el traçat de la futura C-17, que en els primers esbossos es dividiria en els dos sentits i, en sentit nord, se situaria entre l’actual AP-7 i el sector residencial previst. L’Ajuntament vol que el traçat definitiu tingui el menor impacte possible en el poble.

LA FITXA
Superfície total
282.700m2. Urbanitzable delimitat. Turó de la Bandera (pla parcial) 152.100m2. Can Gurgui 130.600m2.
Propietat
Incasòl i propietaris privats.
Usos
Residencial i terciari.
Reserves Sòl Públic
68%.
Sòl Privat
32% (30% residencial i 2% terciari).

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.