L’Estat torna a marginar el desdoblament de la línia del Nord

L’oportunitat que obria la disposició de l’Estatut per incrementar la inversió de l’Estat a Catalunya en infraestructures és lluny de traduir-se en l’esperat desdoblament de la línia del Nord de ferrocarril.

El 9 Nou
08/10/2012

El pressupost de l’Estat de 2013, que torna a incomplir el compromís que Catalunya rebi en inversions un percentatge equivalent a la seva aportació al PIB, exclou qualsevol partida per a aquest desdoblament i, de fet, no inclou cap nova infraestructura a la comarca.

L’opció de desdoblar la línia del Nord ha passat per alts i baixos, però en els últims anys s’havia aconseguit el consens necessari perquè figurés com una de les inversions prioritàries entre les infraestructures ferroviàries del país. La via única és un entrebanc per millorar les condicions de les vies de la línia 3 de rodalies (entre l’Hospitalet de Llobregat i Vic), una de les que registra més incidències, que diàriament afecten milers de viatgers. El recorregut entre la Garriga i Barcelona manté gairebé la mateixa durada que fa un segle

Són arguments de pes per demanar un desdoblament que permetria incrementar freqüències i guanyar viatgers. El discurs s’ha interioritzat, hi ha hagut passos per aconseguir la doble via, però els pressupostos de 2013 tampoc permeten afirmar que el projecte serà realitat en un termini curt de temps.

Fins ara, el desdoblament no ha anat més enllà d’un estudi informatiu elaborat l’any 2008, les al·legacions presentades sobre el qual encara estan pendents de resoldre’s. El pas següent és un projecte executiu, en procés d’elaboració, que marcaria un punt de partida per al començament de les obres que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha situat més enllà de 2015.
Associades al projecte de desdoblament hi ha altres actuacions que també hi estan pendents, com el soterrament a Mollet. El diputat de CiU al Congrés, Feliu Guillaumes, diu que la demora en l’actuació afecta la planificació urbanística de Mollet.

ALTRES PROJECTES, TAMBÉ PENDENTS

La reducció de la partida d’inversions en infraestructures afecta altres projectes a la comarca, que també estan pendents. El diputat socialista Román Ruiz assenyala, per exemple, que encara estan per plantejar actuacions de la B-40 (o quart cinturó). Si bé la setmana passada es coneixia que el Ministeri de Foment planteja una nova carretera per unir Granollers i Maçanet com a alternativa al desdoblament de la N-II, Ruiz es mostra escèptic. “Encara no està concretat el tram entre Sabadell i Granollers; és començar la casa per la teulada”, afirma.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 856 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't