Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Hospital de Granollers aplica un sistema pioner per programar visites via correu electrònic

L’Hospital de Granollers ha posat en marxa aquest dijous un nou sistema de sol·licitud i programació de visites per als usuaris a través de correu electrònic.

  • El 9 Nou
  • 19/06/2016 | 18:00
  • 0

El sistema té com a objectiu agilitar el tràmit administratiu de citació de visites successives i que els usuaris no hagin de passar pels taulells de visita ambulatòria i proves, fet que sovint comporta haver de fer cues. És un sistema pioner, ja que, segons fons del mateix centre sanitari, fins ara només feia servir un mètode similar l’Hospital Clínic.

Aquest nou sistema consisteix a demanar als usuaris que facilitin una adreça de correu electrònic on se’ls pugui comunicar la propera visita. Així, el pacient, un cop ha acabat la visita amb el seu metge especialista, pot marxar de l’hospital sense haver de fer cap altre tràmit per obtenir dia i hora per futures visites o per proves. Per dur a terme aquest projecte, la direcció d’Organització i Sistemes d’Informació de l’hospital ha creat una plataforma que permet fer l’enviament de citacions de manera electrònica, el control i seguiment de les visites programades.

“Evitem fer servir el pacient com a missatger i obligar-lo, a vegades, a fer cua fins a tres vegades davant dels taulells. Una per demanar hora de la visita i dues més, en cas que el metge li hagués demanat dues proves”, explica la directora de Gestió de Clients i atenció a l’usuari, Marina Clarambo.

Per difondre el nou sistema, s’ha desplegat la campanya informativa “Cura’t en salut, demana cita sense fer cua”. Aquest dijous, els usuaris han pogut recollir unes butlletes que hi havia a sobre dels taulells de l’edifici de consultes, on havien d’indicar les dades personals necessàries que cal omplir per demanar hora (nom i cognoms, data de naixement, telèfon, correu electrònic, adreça i número de targeta sanitària). Després, les havien de dipositar en qualsevol de les urnes situades a cada planta. En un màxim de set dies, els usuaris rebran un correu electrònic o bé un SMS on se’ls notificarà el dia i l’hora de visita, tret d’aquelles que portin proves complementàries associades i que requereixin valoració per part dels facultatius que les fan. En aquests casos, el període de notificació serà superior a una setmana.

El sistema també permetrà impulsar la comunicació a través d’internet i, amb l’aplicació de l’hospital, que els pacients puguin visualitzar no només les visites que tenen programades, sinó també detalls de la seva informació clínica.

“Volem millorar la coordinació interna, donar la millor atenció i fer més eficient la gestió del personal administratiu, que, a més, s’està formant per ser més eficient”, diu Clarambo.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.