L’Hospital de Granollers informa via pantalla del temps d’espera a urgències

Els usuaris d’urgències de l’Hospital de Granollers podran conèixer els temps d’espera previstos per ser atesos a través d’una pantalla instal·lada a l’accés del servei.

El 9 Nou
19/11/2014

La iniciativa s’ha posat en marxa fa unes setmanes i aprofita els sistemes que posa a disposició dels usuaris a la xarxa (a través d’una aplicació per a mòbil, que ja té més de mil descàrregues, o a la web) per oferir informació addicional. És una informació útil per als 298 pacients que, de mitjana, utilitzen cada dia el servei.

El sistema informa de les esperes per a les urgències menys greus. La gravetat s’avalua a través d’un sistema de triatge amb què els professionals d’infermeria valoren l’estat del pacient. L’espera es compta a partir d’aquest triatge. El sistema informa del temps transcorregut per a una determinada especialitat del pacient que fa més temps que s’espera.

La pantalla informa de les esperes per a medicina general i traumatologia (al mateix edifici de l’Hospital i a Urgències Centre), a pediatria, a psiquiatria, a ginecologia i a oftalmologia. A través de la informació a les pantalles, a l’aplicació o la web, els pacients poden decidir si el recurs assistencial que requereix és el del mateix hospital o el de l’atenció primària. En tot cas, el consell dels professionals és utilitzar el servei del 061, que determina amb exactitud el recurs sanitari més adequat.

“Estar informat ajuda el pacient i també el servei; entre altres coses, redueix les interrupcions que tenien els professionals per informar dels temps d’espera”, destaca la cap d’àrea d’Urgències, Eva Sánchez. Per als professionals també suposa un avenç. “Des del punt de vista de la gestió permet disposar d’informació en línia, perquè el sistema també informa de quants pacients hi ha esperant”, diu Gilberto Alonso, cap del servei d’Urgències.

Els temps d’espera són orientatius, perquè les urgències s’atenen en funció de la gravetat. “El triatge que es fa a l’arribada ja és una atenció i determina el grau d’urgència”, diu Alonso. El sistema de pantalles forma part de la política de l’Hospital d’oferir serveis més transparents a través de les noves tecnologies de la informació.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 486 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't