Això ha incidit directament en una reducció de les llistes d’espera per al tractament del considerat principal problema de salut de la població adulta a Catalunya.
El nou model d’atenció a aquesta afecció l’impulsen des de 2011 l’Hospital de Granollers i l’Institut Català de la Salut, a través del Servei d’Atenció Primària (SAP) Granollers-Mollet. L’objectiu era millorar la continuïtat en l’assistència dels pacients, la capacitat de resolució de l’atenció primària i l’accés a l’atenció especialitzada que fa l’Hospital.
El sistema ha permès establir una finestreta única que evita que el pacient recorri per diferents especialitats i passi per visites inadequades. També s’ha introduït una consultoria virtual, s’ha desplegat una plataforma de connexió entre l’assistència primària i l’Hospital per fer més eficient la derivació de pacients.
El resultat ha estat la reducció de les llistes d’espera perquè els serveis s’han adequat a les necessitats dels pacients, la millora dels diagnòstics i els tractaments de la lumbàlgia. El model introdueix criteris per traslladar el pacient a l’atenció especialitzada, apropa l’activitat de la fisioteràpia i fomenta l’autocura del pacient. En el programa hi participen metges i infermeres d’atenció primària i professionals especialistes en cirurgia ortopèdica i traumatologia, reumatologia i clínica del dolor.
Aquesta és una de les actuacions del sistema sanitari a la comarca emmarcats en el Pla de salut que impulsa la Generalitat des de 2011. Aquest pla busca millorar la relació entre l’atenció primària i l’especialitzada. En aquest cas, a més, l’actuació de l’Hospital de Granollers i el Sistema d’Atenció Primària ha fet incidència en una problemàtica que, dins de les afeccions de l’aparell locomotor, és la que causa més consultes mèdiques, tant a l’atenció primària com a l’especialitzada, i més processos de rehabilitació. La lumbàlgia és el problema de salut que genera més dies d’invalidesa temporal entre la població activa.
{{ comment.text }}