Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Hospital de Granollers retalla en un 23% la llista d’espera

L’Hospital de Granollers va aconseguir retallar en un 23% el nombre de pacients en llista d’espera per ser operats en algun dels 14 tipus d’intervencions quirúrgiques que el sistema de salut públic garanteix que s’ha de fer en un termini inferior a sis mesos.

  • El 9 Nou
  • 06/04/2014 | 7:00
  • 0

Els dos altres hospitals de la comarca, el de Mollet i el de Sant Celoni, també van tenir una evolució positiva l’any passat, especialment pel que fa al temps d’espera per ser operat, que s’ha reduït en general i en la majoria dels procediments en comparació.

En el cas de Granollers, el nombre de pacients en espera de ser intervinguts va passar de 3.005 a 2.286, una reducció de 719 persones que, segons explica la doctora Marina Clarambo, directora de Gestió de clients i atenció a l’usuari, “demostra que hem complert tots els objectius que ens va posar Catsalut pel que fa a llistes d’espera”. El temps mitjà d’espera també es va reduir a l’Hospital de Granollers. A finals de l’any 2012 era de 5,77 mesos, mentre que a finals de l’any passat es va reduir a 5,42. El temps es va reduir en gairebé tots les especialitats i destaca el fet que en quatre casos (hèrnies, artroscòpia, amigdalectomia i pròtesi de maluc) el temps va baixar dels sis mesos establerts per la sanitat pública. En quatre casos, però (canal carpià, circumcisió, galindons i quist pilonidal), el temps per poder operar-se continua superant els sis mesos.

La doctora Clarambo explica que els resultats positius s’han aconseguit incrementant la productivitat dels quiròfans i, en part, derivant pacients a altres centres sanitaris que no tenen tanta demanda, com l’Hospital General de Catalunya o el Sagrat Cor. “Hem aconseguit ser més productius sense anul·lar cap intervenció. Hem reduït el temps d’espera entre intervenció i intervenció i hem treballat molt ordenadament coordinant els equips. A poc a poc hem anat recuperant els quiròfans que s’havien tancat”, diu Clarambo. Segons fonts del mateix hospital, l’any 2013 es van fer 64 sessions quirúrgiques més que l’any anterior i aquest any 2014 es preveu poder fer-ne 138 més que l’any passat. La responsable d’atenció al client diu que aquesta tendència a la millora continuarà aquest any. “Estem recuperant múscul i fent més activitat quirúrgica i la intenció és seguir creixent i no només en els 14 procediments garantits, sinó en general”. L’Hospital preveu que l’activitat quirúrgica creixi en un 7,7% aquest any 2014. Si es pren com a referència la totalitat dels pacients en llista d’espera i no només els dels procediments garantits, la xifra de pacients en espera a l’Hospital de Granollers també es va reduir un 34%. Va passar dels 6.622 als 4.367.

En proves diagnòstiques, la situació també ha millorat, ja que en totes el temps d’espera ha baixat dels sis mesos. Tot plegat, segons la doctora Clarambo, s’ha fet sense incrementar els recursos econòmics. “Hem focalitzat els esforços econòmics a donar sortida als pacients en llista d’espera”, deia. La col·laboració amb l’atenció ambulatòria també ha estat una de les claus del bon resultat. “El suport de la primària en l’atenció als pacients crònics i els equips d’hospital de dia ha estat important perquè hem pogut prioritzar l’activitat quirúrgica”.

L’Hospital de Mollet ha mantingut el nombre de pacients en espera, però ha reduït la mitjana de temps de 3,69 a 3,19 mesos, mentre que a Sant Celoni tant el nombre de pacients com el temps d’espera s’han reduït substancialment. El director mèdic d’aquest darrer hospital, Román Julià, ho atribuïa a l’esforç dels treballadors. “Hem aconseguit fer més activitat i hem reduït un 11% el nombre de pacients en espera gràcies als esforços dels professionals i ajustant pressupostos”, explica.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.