Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’Institut Català de les Dones premia un treball d’una alumne de l’institut de Sant Fost

Cinc treballs d’investigació de batxillerat han resultat guanyadors del premi Universitat de Vic-Institut Català de les Dones (ICD), instituïts per promoure els estudis sobre temes de gènere entre l’alumnat català.

  • El 9 Nou
  • 20/06/2012 | 18:34

Els premis, dotats amb 1.500 euros, tenen per objectiu implicar i sensibilitzar els estudiants de batxillerat que realitzen un treball d’investigació individual o col·lectiu tutelat com a part del seu currículum en el coneixement i els valors de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones.

Raquel Gómez, de l’IES Alba del Vallès de Sant Fost de Campsentelles (Vallès Oriental), ha estat premiada per l’anàlisi de l’evolució dels drets de les dones treballadores al llarg del segle XX, mitjançant les memòries i els records de les dones que van contribuir al desenvolupament econòmic amb la seva feina a l’empresa tèxtil “La Fabriqueta” de Martorelles.

ELS ALTRES PREMIS

L’alumna del Col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic (Osona) Núria Picas ha obtingut el premi pel seu treball “Tota dóna val més quan lletra aprèn (Institut de Cultura Femenina de Vich i comarca)” en el que recupera la memòria d’aquesta institució que va lluitar contra l’analfabetisme femení entre 1933 i 1936.

María Isern, alumna de l’IES Jaume Callís de Vic (Osona) ha estat premiada pel seu treball “Dones amb paper…el paper de les dones”, en el que mostra una panoràmica de la literatura catalana feta per dones al llarg del segle XX a partir de l’anàlisi de les obres.

L’alumna de l’IES Màrius Torres de Lleida, Helena Cobos, ha estat guardonada per la seva investigació “Un toc femení en la literatura medieval”, que analitza els textos d’escriptores medievals que van obrir bretxa en la misògina societat medieval.

La cinquena alumna premiada és Zènia Ferrer, de l’IES Manuel Carrasco i Formiguera de Barcelona, pel seu treball “Ètica o estètica, dóna i publicitat”, en el que demostra que el cos de la dona com a objecte de desig segueix sent un reclam publicitari després d’analitzar l’evolució de la publicitat televisiva de joguines, cotxes i productes de neteja des dels anys 60.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.