L’institut El Til·ler de les Franqueses fa un pla per prevenir l’assetjament

L’institut El Til·ler, de les Franqueses, ha posat en marxa aquest curs el programa Tutoria entre iguals (TEI) per prevenir i combatre l’assetjament escolar.


El 9 Nou
19/11/2013

El treball dóna el protagonisme als alumnes de primer i tercer d’ESO. El centre ha format parelles entre uns i altres de manera que els estudiants més grans es converteixen en el tutor d’un dels que acaben d’arribar a l’institut. Són un referent a qui els alumnes poden explicar si tenen alguna mena de problema en el dia a dia al centre. “Hi ha situacions que és difícil que vinguin a explicar a un professor”, comenta el director del centre, Eduard Navarro. Les parelles es formen a partir del coneixement que els professors tenen dels alumnes de tercer i de la informació que se’ls trasllada des de les escoles de primària dels estudiants que arriben al centre. “Hi ha una molt bona coordinació”, diu.

Aquest programa, desenvolupat per un psicopedagog d’un institut de Barcelona, coincideix amb els objectius del centre: formar alumnes responsables, competents i solidaris on la col·laboració domini sobre la competitivitat. També ha de servir per facilitar la integració a l’institut dels nois que arriben de la primària. “Perquè se sentin més còmodes i més ben acollits”, diu Navarro. “Els alumnes de tercer ajuden a fer millor l’entrada a l’institut, que és com la nostra segona casa perquè ens hi passem moltes hores a la setmana. Tots mirem d’ajudar-los i no ens en desentenem però tenen un altre alumne de tercer d’ESO com a referent”, diu. Per als més grans també té aspectes positius. “És molt important el valor de la responsabilitat”.

El programa TEI, que s’ha implantat a proposta de les dues psicopedagogues del centre, és voluntari per als alumnes però l’acceptació ha estat molt gran i la gran majoria s’hi han apuntat. En total, hi participen uns 180 alumnes dividits a parts iguals entre els dos cursos.

Els professors van fer una formació específica a l’estiu i els estudiants també han fet tutories específiques. Les parelles ja s’han conegut i han treballat juntes en diverses dinàmiques. Per exemple, els de tercer van ensenyar l’institut als de primer i, més endavant, van anar a esmorzar plegats fora del centre. Durant el curs, les parelles s’aniran trobant i es farà un seguiment a través de les hores de tutoria. Si l’alumne de primer transmet algun problema el de tercer intercedirà per trobar-hi una solució. A final d’any, tots plegats faran una avaluació. El programa tindrà continuïtat durant els propers cursos.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 893 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't