El maig d’aquest any es va convocar un concurs públic on es van presentar nou persones. L’elecció es va fer després de superar una prova de cultura sobre el municipi, una entrevista personal i de valorar els mèrits professionals i el projecte presentat.
El servei ha començat a funcionar aquest dilluns amb un vehicle provisional. Es preveu que entre els mesos de gener i febrer ja funcioni el vehicle definitiu: una furgoneta de vuit places adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. La concessió s’ha donat a Guillem Pujol, veí de Lliçà de Vall, que ja té una llicència a la Garriga. Explotarà els dos vehicles conjuntament amb el seu germà per poder donar un servei durant el màxim d’hores i de dies a la setmana.
Pujol es mostra il·lusionat per començar aquesta nova activitat. “És una zona que conec i crec que puc donar un bon servei”. Per facilitar l’accés al taxi i reduir el cost que pot representar per als particulars, Pujol treballa per impulsar l’ús compartit del vehicle entre veïns d’un mateix barri. “Lliçà d’Amunt és un municipi molt extens i les distàncies entre algunes urbanitzacions i serveis com l’ambulatori o el mercat són grans i, per tant, el taxi pot sortir car per a una sola persona. Ja estic parlant amb les associacions de veïns per poder moure grups i que el viatge surti a un preu similar a l’autobús”, explica. “Vull dinamitzar el servei perquè beneficiï al màxim els veïns”, afegeix el nou taxista, que creu que el desenvolupament industrial del sector de Can Montcau amb la implantació del complex logístic de Mango “dinamitzarà molt la zona, no només Lliçà d’Amunt”. També és partidari de crear una sola àrea amb Granollers i Canovelles, que ja treballen plegats amb un sistema de ràdio taxi que activa els vehicles en funció d’on estan. Això permetria agafar clients en aquests dos municipis, acció que ara no pot fer. “És la nostra zona natural”, diu.
{{ comment.text }}