Mollet haurà de pagar els 3,7 milions que va costar l’aparcament soterrat de Plana Lledó perquè no s’han venut les places

L’Ajuntament de Mollet haurà de pagar finalment el que va costar construir l’aparcament soterrani i la urbanització de la plaça Joan Miró, al barri de Plana Lledó, inaugurat l’any 2009.

El 9 Nou
24/07/2012

En total, el cost serà de 3,7 milions d’euros que pagarà en una operació a cinc anys amb un any de carència i amb un interès del 6,25%. A partir del juliol de l’any que ve, l’Ajuntament pagarà una quota mensual de 110.000 euros, 1,3 milions anuals, segons l’acord al qual ha arribat amb la constructora de l’aparcament, Pasquina, SA.

L’Ajuntament s’ha vist obligat a pagar el cost del pàrquing i la plaça en compliment del contracte que es va firmar l’any 2007 amb la constructora, segons el qual, l’Ajuntament s’havia de fer càrrec del cost de totes les places que no s’haguessin pogut vendre al cap de cinc anys. Des de l’Ajuntament s’ha reiterat en diverses ocasions que no s’ha pogut vendre cap de les 270 places (249 de cotxes i 21 de motos) per una mala gestió de l’empresa.

En el mateix ple de dilluns es va aprovar la constitució d’un servei públic de gestió i explotació de l’aparcament. Aquest fet permetrà que l’Ajuntament s’estalviï pagar l’IVA de l’operació que suposaria uns 695.000 euros.

El Grup Municipal d’ICV es va mostrar molt crític amb tot el procés. “Vostès van engegar un projecte ambiciós de manera precipitada i sense valorar les diferents opcions”, va dir la portaveu, Marina Escribano, que va advertir que els interessos que caldrà pagar són “abusius” i suposaran “un cop molt dur a les arques municipals”. També es va preguntar perquè no es van reduir els preus per fomentar les vendes.

Des del govern municipal, el portaveu de CiU, Feliu Guillaumes, va explicar que els preus no es podien canviar perquè formaven part del plec de clàusules del concurs d’adjudicació i canviar-los hauria invalidat tot el procés. Va atribuir a la “mala sort” els problemes amb l’aparcament. En els inicis de l’obra es van produir problemes per filtracions d’aigua i, després, la crisi va fer que els veïns del barri no compressin cap de les places que es venien a uns 15.000 euros més IVA per una concessió a 50 anys.

Malgrat això, Guillaumes no es penedeix d’haver impulsat l’aparcament perquè era una reclamació de l’associació de veïns del barri per solucionar el greu problema d’aparcament que patia. “La realitat va canviar molt més ràpid del que podíem preveure. Era un pla ambiciós i forma part de la rehabilitació integral del barri i per aconseguir la cohesió social”, va insistir la regidora Ester Safont.

L’alcalde Monràs, va recordar que ICV va votar a favor del pla d’aparcaments en l’època en què formava part del govern i va remarcar que en el seu dia el cost del pàrquing i la urbanització de la plaça “va ser zero i ara ens veiem obligats a pagar el que va costar per la incompetència de l’empresa”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't