Mollet posa unes 900 multes al mes amb les dues càmeres dels semàfors

L’Ajuntament de Mollet està posant una trentena de sancions al dia amb les càmeres instal·lades als semàfors de dues cruïlles de la ciutat que fotografien els vehicles que passen el semàfor en vermell.

El 9 Nou
22/06/2012

Segons han explicat fonts municipals a preguntes d’EL 9 NOU, a partir del control fotogràfic situat als semàfors de les cruïlles del carrer Can Flaquer i l’avinguda Gaudí i de l’avinguda Burgos i el carrer La Plana es tramita una mitjana de 14 sancions al dia per cada aparell. Això representa més de 200 sancions al cap de la setmana i gairebé 900 en un sol mes entre tots dos.

Les multes, que es van començar a posar ara fa tot just un any, comporten sancions de 200 euros i la retirada de quatre punts del carnet de conduir. Si es paga durant els 15 dies després de rebre la notificació, l’import de la multa es rebaixa a 100 euros. Comptant que totes les 900 sancions es paguessin amb l’import reduït, l’Ajuntament recapta uns 90.000 euros al mes a partir dels dos radars. Al llarg de tot l’any, la xifra superaria el milió d’euros recaptats només amb les càmeres dels dos aparells.

Tot i l’elevat nombre de sancions, els vehicles infractors representen un percentatge força petit de tots els vehicles que hi circulen. En el cas del carrer de Can Flaquer, hi ha una intensitat mitjana diària de 6.000 vehicles. Els vehicles sancionats representen el 0,23% de tots els que hi passen. En el cas de l’avinguda Burgos, el percentatge és encara més baix. Es multa un 0,14% dels 9.500 vehicles que hi passen al dia de mitjana.

El control fotogràfic al carrer de Can Flaquer i a l’avinguda Burgos es va instal·lar l’abril de 2011. Després d’uns mesos de prova, es va començar a sancionar els vehicles que passen el semàfor en vermell el 16 de juny. El consistori va justificar la instal·lació d’aquests aparells amb l’objectiu de reduir la sinistralitat en aquestes dues cruïlles. I, segons les dades municipals, s’ha aconseguit l’objectiu perquè s’ha passat dels 22 accidents que hi va haver en sis mesos abans de la instal·lació de les càmeres entre les dues cruïlles als 8 que hi va haver els sis mesos posteriors. El govern municipal considera que s’ha complert amb l’objectiu que es perseguia i en fa una valoració satisfactòria “perquè ha contribuït a la pacificació del trànsit i a la seguretat dels vianants”.

Des del RACC es considera que les mesures dissuasives han de ser la primera opció i, entre aquestes, es consideren prioritàries les accions de conscienciació o elements per fer reduir la velocitat. El gerent de programes de la Fundació RACC, Xavier Ruestes, apunta que poden ser “útils en punts amb una accidentalitat elevada. Si no hi ha accidents, es pot interpretar d’una altra manera. No tindria sentit posar-les”.

PER EVITAR TOPADES FRONTOLATERALS

Aquestes mesures serveixen per evitar topades fronto-laterals. “Són perilloses i més tenint en compte que, molts cops, la velocitat augmenta si el conductor accelera per passar ràpid el semàfor”. Sobre l’efectivitat, Ruestes diu que s’ha de valorar amb les xifres d’accidentalitat. Alerta que aquest tipus de mesures lligades a sancions “tenen un fort impacte a l’inici”. “Amb el temps va decaient”, diu. També apunta que la senyalització del control semafòric és “molt important”. “Ha d’estar ben senyalitzat, de manera que el conductor ho pugui veure a 50 o 100 metres”.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 288 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't