Mollet reclama a Carreteres una solució per als col·lapses a la rotonda del Decathlon

L’Ajuntament de Mollet vol que aquest sector s’inclogui dins del projecte d’ampliació de la C-17 per trobar una solució a les cues que es generen entorn de les rotondes del Decathlon i de la comissaria dels Mossos.

L’Ajuntament de Mollet ha demanat a la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre de la Generalitat que prengui mesures per posar fi als col·lapses de trànsit que es produeixen habitualment a la rotonda d’entrada a la ciutat on hi ha el Decathlon, on van a parar els vehicles procedents de l’autopista AP-7 i la carretera C-17 que circulen en sentit sud. El problema s’arrossega des de fa anys, però l’Ajuntament ha demanat a la Generalitat que inclogui una solució tècnica dins del projecte d’ampliació de la C-17 per incrementar la seva capacitat i evitar els col·lapses en el tram entre Parets i Granollers, on es planteja un tercer carril per cada sentit.

El regidor de Mobilitat de Mollet, Josep Maria Garzón, ha recordat aquesta setmana que, l’any 2013, un estudi de trànsit va demostrar que al voltant del 70% dels vehicles que circulen per la rotonda del Decathlon fan tota la volta perquè no pretenen accedir a la ciutat, sinó que provenen de l’AP-7 i volen accedir a la C-17 o bé surten d’aquesta carretera en sentit sud i es dirigeixen a Sant Fost o el polígon industrial de Martorelles. “Fan tota la volta a la rotonda i no deixen incorporar-s’hi als que volen sortir de Mollet. El problema no ve dels cotxes que volen accedir a Mollet, sinó dels que van de pas”, diu Garzón. En aquest sentit, l’Ajuntament ha fet arribar a la Generalitat una proposta viària que permetria una connexió directa des de l’AP-7 a la C-17 sense haver de passar per la rotonda del Decathlon.

El col·lapse de trànsit a la rotonda del Decathlon afecta, de retruc, les vies urbanes que hi donen accés i el problema s’agreuja perquè, a més del gran establiment de material esportiu, prop d’aquest enllaç també hi ha un supermercat, una residència de gent gran, dos hotels, una escola i la comissaria dels Mossos d’Esquadra. Així, es formen llargues cues de vehicles entre la rotonda del Decathlon i la dels Mossos i a les vies adjacents, com la rambla Pompeu Fabra o el carrer Can Flequer, especialment a primera hora del matí i a la tarda.

Per fer més fluïda la circulació a la rotonda, l’Ajuntament i la Generalitat, van reduir de dos a un els carrils d’accés des de la C-17, l’any 2014. La mesura va estar vigent durant un any i mig, però els dos carrils es van recuperar perquè es va comprovar que les retencions es van traslladar llavors a la sortida de la C-17.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 74 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't