Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Montmeló pressiona Foment per tenir el pla d’urbanització dels túnels

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (l’Adif) encarregarà en breu el projecte d’urbanització de tot l’àmbit sorgit amb el soterrament de les vies del tren al nucli urbà de Montmeló.

  • El 9 Nou
  • 18/09/2012 | 7:00

L’alcalde Antoni Guil (PSC) es va reunir fa uns dies a Madrid amb el nou president d’Adif, Enrique Verdeguer, que va assumir aquest compromís. Guil assegura que “és molt important anar posant dates en el calendari” i recorda que treballen perquè les obres d’urbanització s’iniciïn just quan acabi tota l’obra del soterrament o “amb el mínim decalatge possible”.

Mentrestant, l’Adif està acabant les obres lligades al soterrament de les vies del tren després de la posada en marxa del túnel de rodalies aquesta primavera. Els operaris treballen ara per completar les pantalles del tram del primer túnel, just a l’espai on hi havia l’estació provisional, que també està pendent de desmuntar-se. Després, caldrà acabar de fer la cobertura d’aquest tram i la integració provisional del túnel entre els carrers Doctor Robert i Mogent. L’Ajuntament ha redactat el projecte i l’ha traslladat a l’Adif, que és qui haurà d’executar l’obra. Inclou un talús enjardinat que permetrà accedir sobre la plataforma del túnel per un camí. És un espai que “requereix una integració”, diu l’alcalde.

Hi ha altres obres pendents lligades al soterrament ferroviari de Montmeló. S’està desviant una línia elèctrica que permetrà el desmuntatge de dues torres de mitja tensió que hi ha a la zona de l’Escorxador i del Vial Congost. Això permetrà crear dues voreres de tres metres d’amplada sobre el túnel a l’altura del carrer Pompeu Fabra, on hi havia l’antic pont. També està en execució la construcció del nou pont de Farmahispania, que ha de ser un pas més per millorar la mobilitat entre les dues bandes de la via. A més, l’Ajuntament està pendent que s’iniciï properament la construcció d’un nou carrer a tocar del riu, per sota dels ponts ferroviaris. Connectarà el Vial de Ronda des de la rotonda de Santiago Rossinyol amb el carrer Verneda del Congost. Aquesta obra, que inclou la restauració de la llera del riu, està condicionada pel desmuntatge de la torre de mitjana tensió de l’Escorxador. Aquest nou carrer ajudarà a reduir el pas de camions que van cap a les zones industrials pel centre del poble.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.