Montmeló s’assegura els diners de l’Estatut per pagar el soterrament

L’Ajuntament de Montmeló s’ha assegurat que el cost de la construcció del túnel ferroviari de rodalies, que tot just comença ara, i la urbanització posterior del sector es finançaran amb els diners de la disposició addicional tercera prevista en el nou Estatut.

El 9 Nou
30/11/2010

L’Ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han pactat una modificació del protocol de cooperació que aquestes administracions van signar el desembre de 2005. Un ple extraordinari celebrat aquest dijous a la tarda va facultar l’alcalde Antoni Guil (PSC) per rubricar l’acord amb els vots del PSC –govern– i ERC i PP. ICV es va abstenir i la regidora de CiU no va anar al plenari.

El canvi estableix que el finançament de l’obra anirà a càrrec de l’Estat. Són els 53 milions d’euros que es preveu que costarà la construcció del túnel de rodalies i la nova estació i els 11 milions que caldran per a la urbanització de la llosa del túnel i la connexió entre els carrers situats a banda i banda. En l’acord de 2005, s’establia que l’Ajuntament aportaria un màxim de 18 milions aconseguits amb el desenvolupament urbanístic dels terrenys de l’Adif que es traspassaven a l’Ajuntament i dels terrenys municipals de la zona de l’Escorxador. Per cobrir aquest import, es va preveure un sostre edificable d’uns 70.000 metres quadrats on es podien fer uns 600 habitatges. El nou acord permet ara reduir a gairebé la meitat el sostre edificable, que es quedarà amb uns 40.000 metres quadrats que permetran fer uns 470 habitatges. El canvi també estableix que l’Adif és qui assumeix el desenvolupament del sector i, per tant, el risc de l’aventura urbanística. Al mateix temps, el sector de l’Escorxador ja no servirà per finançar l’obra i l’Ajuntament el podrà desenvolupar com cregui convenient. Hi ha un espai per a equipaments i un altre per a habitatges.

L’alcalde Guil defensa que l’acord permet aconseguir “unes condicions més favorables per a Montmeló” amb unes densitats urbanístiques més en consonància “amb el perfil del municipi”. “És una integració més assumible pel municipi”, admet Guil, que no amaga la seva satisfacció per l’acord. “Els costos financers derivats haurien pogut arribar a col·lapsar l’obra. Ens dóna una major tranquil·litat per donar continuïtat a allò projectat”, exposa.

L’obtenció del finançament queda condicionada, ara, a l’acord que l’Estat i la Generalitat hauran de tancar per fixar els projectes que es financen amb els diners del pressupost de 2011 i amb la despesa no executada del pressupost de 2008. L’acord deixa aquesta obra al mateix nivell pel que fa al sistema de finançament que el cobriment de les vies de la línia de França, a Granollers.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 896 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't