Es tracta de la segona fase d’un projecte que abans ja havia pavimentat un tram d’un quilòmetre entre la carretera de Collformic (la BV-5301) i el càmping Les Illes. El projecte preveu una inversió de poc més de 356.000 euros que es finançarà amb aportacions de la Generalitat, la Diputació, l’Ajuntament i els veïns.
L’alcalde de Montseny, Alfons Planas, assegura que la inversió permetrà estalviar els 20.000 euros que, anualment, es dediquen a mantenir aquesta pista en bon estat. “Ens costa molts diners cada any. Són diners que s’emporta l’aigua. El camí queda malmès quan hi ha tempesta o pel pas de quads”. El vial tindrà una amplada de quatre metres i una velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora. “No canvia la concepció del camí, no serà una autopista”, assegura Planas.
La pavimentació d’aquesta pista fins a tocar de Sant Marçal ha estat criticada per la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny (CSM). “Entenem que significa obrir la circulació al trànsit rodat en una zona altament sensible pel que fa a la biodiversitat. Tindrà conseqüències directes i indirectes sobre la flora, la fauna i els ecosistemes de la zona”. Planas, en canvi, creu que la millora no hi portarà més trànsit. A més, recorda que el projecte té el vistiplau de la Diputació i “aplica mesures correctores” com la construcció de passos per a fauna per amfibis o mesures per a la conducció de l’aigua. “Serà un camí modèlic dins d’una zona protegida”.
La CSM també denuncia que el Parc Natural “increïblement” no ha tingut el compte un estudi de l’any 2012 que alertava de l’augment d’atropellaments d’amfibis després de la pavimentació del primer tram d’aquesta camí fins al càmping Les Illes.
Les obres està previst que comencin a l’abril i que s’allarguin durant un parell de mesos “si el temps acompanya”, diu Planas. Hi haurà una comissió de seguiment formada per representants municipals, del Parc Natural i dels veïns que faran un seguiment de l’obra.
{{ comment.text }}