Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Pares i mestres de l’escola Sant Vicenç de Mollet porten al Parlament la petició d’un educador

Una vintena de persones, entre pares, mares i mestres de l’escola pública Sant Vicenç de Mollet s’han reunit amb diputats de tot l’arc parlamentari per tal de traslladar-los la reclamació d’un educador per a la Unitat de Suport a l’Educació Especial.

  • El 9 Nou
  • 24/06/2015 | 10:00

La Unitat de Suport a l’Educació Especial (USEE) que el Departament d’Ensenyament va suprimir a finals de juliol de l’any passat. La manca d’aquest professional ha tingut una repercussió molt negativa en l’atenció als alumnes, segons assegura l’AMPA i la direcció del centre. Els representants de la comunitat educativa van sortir satisfets de la reunió.

“Tots els grups ens han manifestat el seu suport i ens han dit que farien les gestions que calguin perquè al setembre es pugui recuperar l’educador. Han entès que la petició és coherent i és necessària per als nens”, explicava Sílvia Alarcos, una de les mares, després de la reunió.

El compromís dels parlamentaris contrasta amb el que van comunicar els Serveis Territorials d’Ensenyament a la direcció del centre fa una setmana en el sentit que no és previst que l’escola recuperi aquest professional. Alarcos remarca que els pressupostos de la Generalitat d’aquest any per dotar les USEE han crescut un 50%. “Creiem que aquest augment de recursos ens ha de beneficiar”, diu.

Ensenyament va suprimir una plaça d’educador d’una de les dues USEE de l’escola Sant Vicenç argumentant que hi havia una sobredotació de personal, però, segons l’escola, les USEE estan atenen 15 alumnes i amb la ràtio actual queda de manifest que no es pot respondre a les necessitats educatives d’aquests infants. Com a resposta, Ensenyament va concedir 10 hores lectives d’un vetllador contractat per una fundació privada “fet que evidencia que s’està privatitzant l’educació pública”, diu l’equip de mestres de l’escola en un comunicat.

L’escola afegeix que la manca de l’educador aquest curs ha comportat que alguns alumnes no han pogut tenir el reforç específic a les classes, s’ha hagut de treballar amb agrupaments massificats, ha desaparegut un suport dins de les aules que beneficiava tots els infants, s’han hagut de suprimir activitats i projectes per manca de personal i no s’ha pogut garantir la inclusió ni el dret a l’educació de qualitat.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.